Vaak terugkerende guest op afgeschermd forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Koerietsa

Vaak terugkerende guest op afgeschermd forum

Bericht door Koerietsa » 27 nov 2005, 11:36

Support template:
  • Wat is het probleem?
    Ik heb onlangs mijn forum opnieuw geinstalleerd met de nieuwste versie van phpbb. Op het 'oude' forum was er dagelijks een of meerdere 'guest(s)' te vinden (op 'afgeschermde delen' van de website) met een ip-adres waarvan de eerste 7 cijfers telkens gelijk waren, en de laatste 2 of 3 cijfers per keer verschilden. Omdat mijn forum restricties heeft (private [hidden] voor het grootste gedeelte) zou dit naar mijn idee niet moeten kunnen. Nu het nieuwe forum online staat, is dit weer het geval.

In een supportfile op phpbb.com heb ik wel gelezen, dat het kan voorkomen dat iemand als guest zichtbaar wordt op een afgeschermd gedeelte van een forum, terwijl deze gast niet daadwerkelijk toegang heeft maar een mededeling heeft gekregen dat deze pagina niet voor hem toegankelijk is.

Omdat het ip-adres telkens begint met 66.249.65.***, twijfel ik hier sterk aan.

Wat kan dit zijn, en kan ik volstaan met een ip-ban met wildcard (block 66.249.65.***?

Adres van je forum:
    http://www.angelfire.com/rpg/automutilatie

Heb je gezocht naar een antwoord?
    Ja, maar niet gevonden.

DS9
Contacteer:

Bericht door DS9 » 27 nov 2005, 12:09

Het klopt dat guests als bezoeker van een private gedeelte weer gegeven worden als ze de tekst voor hun neus krijgen dat ze geen zoegan hebben. Dat heb ik zelf ook al een paar keer mee gemaakt.
Volgens mij is er wel ergens een mod die bij houdt welke pagina's worden bezocht. Misschien is dat wat voor je totdat je zekerheid hebt wat er aan de hand is.

Gesloten