inlog probleem
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
inlog probleem
Mensen kunnen niet meer inloggen op mijn forum. Zelf kan ik er wel in als admin, het opvragen van een vergeten wachtwoord gaat ook niet meer en ik krijg bij nieuwe gebruikers ook geen activatie mail meer....
Hoe kan dit????
http://www.intotheforum.tk
Hoe kan dit????
http://www.intotheforum.tk
Re: inlog probleem
intotheheart schreef:Mensen kunnen niet meer inloggen op mijn forum.
Omschrijf eerst eens duidelijk wat er gebeurt?intotheheart schreef:het opvragen van een vergeten wachtwoord gaat ook niet meer
Wordt andere mail, zoals topic notificaties, nog wel verstuurd? Heb je wijzigingen aangebracht?intotheheart schreef:en ik krijg bij nieuwe gebruikers ook geen activatie mail meer....
-
IK heb een vergelijkbaar probleem met inloggen.
Ik draai de laatste versie en heb geen veranderingen aangebracht in de code.
Ben zelf Admin van het forum.
In firefox kan ik niet inloggen en in internet explorer wel ? erg vreemd
Heeft iemand de gouden tip voor dit "minor"probleem ( het is eerder een ongemak )
BVD
Baila
Ik draai de laatste versie en heb geen veranderingen aangebracht in de code.
Ben zelf Admin van het forum.
In firefox kan ik niet inloggen en in internet explorer wel ? erg vreemd
Heeft iemand de gouden tip voor dit "minor"probleem ( het is eerder een ongemak )
BVD
Baila
^^:roll:mosymuis schreef:Omschrijf eerst eens duidelijk wat er gebeurt?
Daarnaast zal het waarschijnlijk het meest bekende inlogprobleem zijn, de fout die de helft van alle beginnende forums maakt.
-

mosymuis schreef:Wordt andere mail, zoals topic notificaties, nog wel verstuurd? Heb je wijzigingen aangebracht?
-
Dat geeft niets, als je het dan maar vraagt als je iets niet begrijpt. Negeren is vervelender. 
Topic notificatie = waarschuwingsmailtje dat gestuurd word bij nieuwe reply als iemand lid is van een onderwerp.
Je kunt het ook testen door iemand een mailtje via het forum te sturen, als "Gebruiker email via board" in je board configuratie staat ingeschakeld. Maw, gewoon testen of je forum totaal geen mail kan versturen.

Topic notificatie = waarschuwingsmailtje dat gestuurd word bij nieuwe reply als iemand lid is van een onderwerp.
Je kunt het ook testen door iemand een mailtje via het forum te sturen, als "Gebruiker email via board" in je board configuratie staat ingeschakeld. Maw, gewoon testen of je forum totaal geen mail kan versturen.
-
-
Dit is nu de eerste keer dat je zegt dat ze een leeg browser scherm krijgen, voortaan graag meteen duidelijk zijn in je probleemomschrijving.
Bij het registreren kreeg ik inderdaad het probleem wat je omschrijft, inloggen lukt me wel. Het lijkt erop dat alles te herleiden is naar je email. Wat zijn de email instellingen, onderaan je Board configuration? Als we er niet uitkomen zal je het na moeten gaan vragen bij je host, hostingdiscounter.nl.
Bij het registreren kreeg ik inderdaad het probleem wat je omschrijft, inloggen lukt me wel. Het lijkt erop dat alles te herleiden is naar je email. Wat zijn de email instellingen, onderaan je Board configuration? Als we er niet uitkomen zal je het na moeten gaan vragen bij je host, hostingdiscounter.nl.
-
''Use SMTP Server for email
Say yes if you want or have to send email via a named server instead of the local mail function''
Dit heb ik op ''no'' staan. Is dat verstandig?
En het is ook zo dat de eerste gebruikers van het forum wel gewoon kunnen inloggen...dan praat ik over de eerste 5 gebruikers...dat is toch vreemd want die kunnen wel alle functies gebruiken
Say yes if you want or have to send email via a named server instead of the local mail function''
Dit heb ik op ''no'' staan. Is dat verstandig?
En het is ook zo dat de eerste gebruikers van het forum wel gewoon kunnen inloggen...dan praat ik over de eerste 5 gebruikers...dat is toch vreemd want die kunnen wel alle functies gebruiken
Zoals ik al zei kon ik ook inloggen.
Het lijkt erop dat je server geen PHP mail (meer) ondersteunt. Dit betekent dus dat je *wel* een SMTP server moet gaan gebruiken. Een SMTP server verwerkt alle uitgaande email. Probeer de server van je internetprovider (controleer je Outlook/Thunderbird instelingen), of anders die van je hostingprovider. Deze laatste zou deze service in principe zoiezo moeten verlenen.
Vul de gegevens (locatie, evt. username & password) in en selecteer "yes" bij "''Use SMTP Server for email".
Het lijkt erop dat je server geen PHP mail (meer) ondersteunt. Dit betekent dus dat je *wel* een SMTP server moet gaan gebruiken. Een SMTP server verwerkt alle uitgaande email. Probeer de server van je internetprovider (controleer je Outlook/Thunderbird instelingen), of anders die van je hostingprovider. Deze laatste zou deze service in principe zoiezo moeten verlenen.
Vul de gegevens (locatie, evt. username & password) in en selecteer "yes" bij "''Use SMTP Server for email".
-
-
-
dat dacht ik al maar die geeft op bij ''smtpserver''
'' de smtp server van u eigen provider''.
daar heb ik dus smtp.zonnet.nl van gemaakt.
Als ik ''smtp.hostingdiscounter.nl'' in tik krijg ik de volgende melding:
Ran into problems sending Mail. Response: 502 unimplemented (#5.5.1)
DEBUG MODE
Line : 126
File : smtp.php
daar heb ik dus smtp.zonnet.nl van gemaakt.
Als ik ''smtp.hostingdiscounter.nl'' in tik krijg ik de volgende melding:
Ran into problems sending Mail. Response: 502 unimplemented (#5.5.1)
DEBUG MODE
Line : 126
File : smtp.php
Dan heb je een probleem. Neem contact met je hostingprovider op dat de SMTP server van Zonnet niet werkt vanaf de webserver en dat PHP mail klaarblijkelijk uit is geschakeld. Leg uit dat het nu dus niet mogelijk is om email te verzenden, en dat je daarmee het phpBB forum niet functioneel krijgt. Je mag van je hosting verwachten dat hier een oplossing voor gevonden wordt.intotheheart schreef:dat dacht ik al maar die geeft op bij ''smtpserver''