Een vraag van een nieuweling in phpBB

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Joris_h

Een vraag van een nieuweling in phpBB

Bericht door Joris_h » 20 okt 2005, 12:33

Hallo,

Onderstaand een BASICnieuweling vraag, voor iedereen die al met phpBB heeft gewerkt, maar ik ben nieuw en na het vele zoeken... weet ik dus niet wat te doen.

Probleem: hoe update je een installatie ?

Ik heb namelijk uit een controlepaneel een standaard versie van phpBB geinstalleerd .... maar nu staat in het adminCP van phpBB dat mijn installatie niet up to date is. Hoe kan ik deze installatie updaten ?

Want als ik dan naar die bestanden kijk op phpBB.com dan zijn dat allemaal volledige versies ?

Welke bestanden heb ik nodig en hoe/ waar kan ik een update doen ?

Alvast bedankt !

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 okt 2005, 12:37

Heb je mods geinstalleerd? Zo nee, kan je de changed files downloaden, en over je oude bestanden heen schrijven. Daarna ga je naar /install/update_to_latest.php en je phpbb is updated. Het enige wat je nog moet doen is de map install verwijderen.

Joris_h

Bericht door Joris_h » 20 okt 2005, 13:21

Danku ! ...

Ik heb idd .. nog geen mods ..

wat ik nu heb gedaan is het rar bestand dat in het rarbestand changed zat gebruikt ... versie 2.015 naar 2.017 ....

Maar in deze folder zat geen /install map ... ik heb uit de hoofddirectory dan enkel de ontbrekende /install map mee gekopieerd. Maar uit de hoofddirectory in de rar heb ik bijvoorbeeld niet /docs , /contrib en /cache mee gekopieerd enkel dus de volledige inhoud van de rar 2.0.15 naar 2.0.17

Is dit dan de juiste werkwijze .. ? Alleszinds nu werkt het

Bedankt !

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 okt 2005, 13:56

Joris_h

Bericht door Joris_h » 20 okt 2005, 19:25

Jah ik denk het wel... ziet er volledig hetzelfde uit ...

maar in die zip file ... staan dus allemaal kleine pakketjes en daar heb ik mijn versie van waar ik update uit gezocht ... en deze bestanden heb ik dan geupload ...

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 okt 2005, 19:44

wat voor bestanden, als het goed is een mappen structuur, die redelijk op die van phpbb lijkt, met bijna lleen maar php bestanden.

Gesloten