Markering nieuwe posts.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
sebasgrif
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2005, 10:15

Markering nieuwe posts.

Bericht door sebasgrif » 23 sep 2005, 10:23

Ik werk sinds kort met een phpBB forum, en heb hier erg veel plezier van. Ik heb echter een vraag.

Als een gebruiker inlogt op mn phpBB forum en er zijn nieuwe posts in 3 topics, ziet hij voor deze 3 topics netjes het "nieuwe berichten" icon. Echter, als hij 1 van deze topics heeft gelezen en terug gaat naar de forum index, zijn alle topics gemarkeerd als gelezen.

Vroeger maakte we gebruik van invisionboard (niet zelf gehost, we zijn overgegaan op een zelfgehoste phpnuke site met een phpBB forum module). Hierbij gaf ieder topic aan niet gelezen te zijn totdat je ze daadwerkelijk allemaal apart had gelezen. (of op de link mark al forums als read klikt).

Is het mogelijk om deze functionaliteit ook in phpBB te hebben?

Ik heb al wat op dit forum gezocht, maar dat is best zoeken naar een speld in een hooiberg. Ook op sites met phpBBhacks heb ik (nog) niks kunnen vinden....

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 sep 2005, 12:25

Wij leveren geen support voor phpnuke, de phpbb die hierin zit is erg aangepast :)

XP-Rene
Berichten: 2168
Lid geworden op: 01 dec 2004, 19:33
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 23 sep 2005, 12:40

Nuke of geen Nuke, maakt niet uit, die functionaliteit moet er toch ook wel zijn voor phpBB?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Gebruikersavatar
Montana
Berichten: 222
Lid geworden op: 19 jul 2004, 17:09
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Montana » 23 sep 2005, 12:45

mja als het aangepast is voor nuke is de suport ook voor hun toch

zelfde als je een tv koopt en je gaat er zelf aan zitten sleutelen is de garantie ook weg logies lijkt me :roll:
Gaat het niet zoals het moet,
dan moet het maar zoals het gaat.
Montanas corner
Chat-united

XP-Rene
Berichten: 2168
Lid geworden op: 01 dec 2004, 19:33
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 23 sep 2005, 13:05

Dat klopt, maar als het is aangpast voor nuke, was het ooit origineel voor phpBBlijkt me, correct me if I'm wrong.

Als dit inderdaad het geval is, ben ook ik wel benieuwt naar welke mod dit is.
Want ook ik heb dit forum het probleem, dat als ik via de mail een notificatie heb ontvangen over verschillende posts, en ik ga kijken naar de berichten, dat ik op een gegeven moment alle andere nieuwe berichten niet meer als dusdanig zie staan :?

Maar ik zal het wel even anders oplossen. Zie http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=22977
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 23 sep 2005, 14:10

Om het hele gezeur even opzij te schuiven, standaard laat alle posts ongelezen totdat je het wel gelezen hebt, in dezelfde sessie. Als je dus een post gelezen hebt, horen niet alle andere berichten in andere topics ook gelezen te zijn. Hoe je dit sessieprobleem oplost kan je vinden op een phpNuke supportsite, omdat de code zo wezelijk verschilt, dat het niet werkbaar is voor ons.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten