Automatische groep

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Zyphner

Automatische groep

Bericht door Zyphner » 01 sep 2005, 01:11

Ik ben een beginner met phpBB en zit met iets waarvan mij is verteld dat het mogelijk is, maar niemand weet hoe.

Ik draai dus een forum en in plaats van mensen te bannen, willen we die de toegang ontzeggen tot de forumonderdelen en alleen permissie geven om 1 enkel onderdeel te posten. Een anders verborgen onderdeel waar de "gebannden" om uitleg kunnen vragen, etc.

Maar, hoe doen we dat? Mij werd aangeraden om alle onderdelen "prive" te maken, zodat we de mensen met een ban de toegang konden ontzeggen. Maar dan kunnen de gewone geregistreerde bezoekers er ook niet meer in (tenzij je iedereen handmatig toestemming wilt gaan geven, wat een beetje omslachtig is). Dus is werd de optie geopperd om een nieuwe groep aan te maken voor de gewone bezoeker en een groep voor de gebannden. Nu is het makkelijk om gebannden meteen in de groep te plaatsen die erbij hoort, zodat hij alleen nog maar in 1 onderdeel toegang heeft.

Maar nu moeten alle nieuwe mensen die zich registreren ook in de normale bezoekers-groep geplaatst worden. En aangezien de mods niet 24/7 op het forum zijn... Nu zei iemand dat het mogelijk was om nieuwe gebruikers automatisch in te delen in een groep.

Dus mijn vraag is: Hoe stel je in dat mensen die zich registeren automatisch in een gebruikersgroep komen?

Bij voorbaat dank.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 01 sep 2005, 02:32

Met de Auto Group mod van Niels. :)

Gesloten