html tags als je niet ingelogt bent

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
maico

html tags als je niet ingelogt bent

Bericht door maico » 15 aug 2005, 09:52

Als ik NIET ingelogt ben op het forum kan mijn forum niet overweg met html tags >>
VOORBEELD

Wanneer ik ingelogt ben werkt het gewoon goed.
Hoelang dit al speelt weet ik niet ik kwam er net bij toeval achter.
EENS met het plaatsen van deze berichten was het goed.......... denk\dacht ik :oops:

Coen

Bericht door Coen » 15 aug 2005, 09:58

Misschien iets ingesteld/geïnstalleerd waardoor gasten geen HTML kunnen gebruiken/zien? :roll:

maico

Bericht door maico » 15 aug 2005, 10:02

Zover ik weet niet.
Het vervelende is dat ik niet weet hoelang het speelt maar ik heb de laatste maand(en) niets veranderd als de updates van phpbb zelf

Bee

Bericht door Bee » 15 aug 2005, 10:04

Volgens mij gaat het hier om een veiligheidsmaatregel, maar dat weet ik niet zeker.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Coen

Bericht door Coen » 15 aug 2005, 10:05

bee schreef:Volgens mij gaat het hier om een veiligheidsmaatregel, maar dat weet ik niet zeker.
Een die ervoor zorgt dat gasten geen HTML kunnen zien? :roll: :oops:

Bee

Bericht door Bee » 15 aug 2005, 10:10

Volgens mij valt dat onder dezelfde regel als dat gasten geen HTML mogen posten. HTML kan al snel vreemde situaties opleveren, bijvoorbeeld met de IMG tag (kan gevaarlijk zijn), de script tag, de object tag, de iframe tag, etcetera. Om te voorkomen dat die voor gasten gebruikt worden moet je het daarvoor uitschakelen zijn.

Je kan het wel aanpassen, dat is het probleem niet, maar ik zeg zelf: schakel volledig over op BBCode, dat is vaak veiliger, en voor iedereen zichtbaar.

Coen

Bericht door Coen » 15 aug 2005, 10:14

bee schreef:Volgens mij valt dat onder dezelfde regel als dat gasten geen HTML mogen posten. HTML kan al snel vreemde situaties opleveren, bijvoorbeeld met de IMG tag (kan gevaarlijk zijn), de script tag, de object tag, de iframe tag, etcetera. Om te voorkomen dat die voor gasten gebruikt worden moet je het daarvoor uitschakelen zijn.
Maar kunnen gasten dan helemaal geen HTML meer zien? Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit probleem zie... :roll:
bee schreef:Je kan het wel aanpassen, dat is het probleem niet, maar ik zeg zelf: schakel volledig over op BBCode, dat is vaak veiliger, en voor iedereen zichtbaar.
Inderdaad. Zelf gebruik ik ook alleen maar BBCode.

maico

Bericht door maico » 15 aug 2005, 10:18

Hoi,

Zoals gezegd heb ik niets veranderd de laaste tijd.
Ben ik even aan het kijken geweest, ik bewaar eigenlijk alle veranderingen.
Als ik de viewtopic.php update doe van 2013 naar 2014 dan gebeurd het voor daar nergens last van.

@Bee je moet op ons forum lid zijn om te posten hoe verander ik dat terug?

Of wat is de BBcode voor een afbeelding met tooltip en link die opend in het zelfde frame?

Coen

Bericht door Coen » 15 aug 2005, 10:22

maico schreef:@Prophecy je moet op ons forum lid zijn om te posten hoe verander ik dat terug?
Ik weet het ook! ;)

Administratie Paneel > Forum Beheer > Permissies 8)

maico

Bericht door maico » 15 aug 2005, 10:27

Prophecy schreef:
maico schreef:@Prophecy je moet op ons forum lid zijn om te posten hoe verander ik dat terug?
Ik weet het ook! ;)

Administratie Paneel > Forum Beheer > Permissies 8)
:oops: Sorry ik ben nu wel heel onduidelijk :oops:
Ik bedoel dat je bij ons op het forum lid moet zijn om te mogen posten.

Hoe verander ik dat terug in de viewtopic.php dat wel iedereen die html kan zien?

Het zit hem hierin:
viewtopic.php

FIND - Line 1052
2.0.13 Code:

if ( !$board_config['allow_html'] )
{
if ( $user_sig != '' && $userdata['user_allowhtml'] )

REPLACE WITH
2.0.14 Code:

if ( !$board_config['allow_html'] || !$userdata['user_allowhtml'])
{
if ( $user_sig != '' )

FIND - Line 1122
2.0.13 Code:

$user_sig = str_replace('\"', '"', substr(preg_replace('#(\>(((?>([^><]+|(?R)))*)\<))#se', "preg_replace(\$orig_word, \$replacement_word, '\\0')", '>' . $user_sig . '<'), 1, -1));
}

$message = str_replace('\"', '"', substr(preg_replace('#(\>(((?>([^><]+|(?R)))*)\<))#se', "preg_replace(\$orig_word, \$replacement_word, '\\0')", '>' . $message . '<'), 1, -1));

REPLACE WITH
2.0.14 Code:

$user_sig = str_replace('\"', '"', substr(@preg_replace('#(\>(((?>([^><]+|(?R)))*)\<))#se', "@preg_replace(\$orig_word, \$replacement_word, '\\0')", '>' . $user_sig . '<'), 1, -1));
}

$message = str_replace('\"', '"', substr(@preg_replace('#(\>(((?>([^><]+|(?R)))*)\<))#se', "@preg_replace(\$orig_word, \$replacement_word, '\\0')", '>' . $message . '<'), 1, -1));

maico

Bericht door maico » 15 aug 2005, 10:35

opgelost denk ik als het geen kwaad kan voor iets anders!??

Ik heb deze verandring ongedaan gemaakt:

Code: Selecteer alles

2.0.13 Code: 

if ( !$board_config['allow_html'] )
   {
      if ( $user_sig != '' && $userdata['user_allowhtml'] )

REPLACE WITH 
2.0.14 Code: 

if ( !$board_config['allow_html'] || !$userdata['user_allowhtml'])
   {
      if ( $user_sig != '' )

Coen

Bericht door Coen » 15 aug 2005, 11:08

maico schreef:opgelost denk ik als het geen kwaad kan voor iets anders!??

Ik heb deze verandring ongedaan gemaakt:

Code: Selecteer alles

code
Durf ik zo niet te zeggen... Ik weet niet precies waarom die verandering is gedaan. Moet iemand anders maar ff vertellen die er wél wat van af weet, Paulus of Bee, of iemand anders... :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 aug 2005, 11:09

Deze is om te voorkomen dacht ik dat gasten HTML kunnen posten, maar weet het niet zeker.(Je kon het ook wel weer inschakelen dacht ik)

maico

Bericht door maico » 15 aug 2005, 11:12

Hoi,

Zoals gezegd op ons forum MOET je lid zijn om te posten, dus neem ik aan dat het goed is :lol:

Bedankt voor het mee denken.

Bee

Bericht door Bee » 15 aug 2005, 13:00

Maar, en daar leg ik nadruk op: Denk na over het volledig overstappen op BBCode, voor bijna alles is een alternatief, en nieuwe BBcodes maken is makkelijk.

maico

Bericht door maico » 15 aug 2005, 13:11

hey Bee,

Ik wil altijd goed advies opvolgen he :lol:
Nieuwe BBcode makelijk??? :oops: als je iets weet is het altijd gemakkelijk he :lol:

Maar kan toch niet vinden wat ik zoek 1 van de sites waar ik aan het zoeken geweest ben via Google is:
http://www.wetenschapsforum.nl/faq.php?mode=bbcode

Bee

Bericht door Bee » 15 aug 2005, 13:21

Je kan de BBCode faq, die standaard in phpBB zit: http://www.phpbb.nl/faq.php?mode=bbcode

Aanpassen in lang_bbcode.php ;)

Wil je nieuwe bbcodes toevoegen, kijk dan eens rond in de BBcode cat van phpBBhacks: http://www.phpbbhacks.com/category/18/2

Of, als je voor een snelle en mooie oplossing wil, kijk eens naar de BBcode Box Reloaded, die voegt nieuwe BBcodes toe, in een mooi uiterlijk: http://www.reddevboard.com/forum/viewtopic.php?t=413

Die voegt de volgende bbcodes toe:

Lettertype, doorgestreepte tekst, uitlijning voor tekst en afbeeldingen, tabellen, spoilers, Flash, Video, Stream, Real Audio and Media, Quicktime, horizontale lijnen, lichtkranten, regenbogen en fadeteksten, superscript en subscript.

maico

Bericht door maico » 15 aug 2005, 13:30

Hey Bee,

Ga eens verder kijken wat je zoals aan draagt de BBcode box gebruikt ik al :lol:

Afbeelding

Bedankt zover voor je hulp

Bee

Bericht door Bee » 15 aug 2005, 13:40

Ik heb een link gegeven naar een andere bbcode box, omdat jouw versie niet aan de phpBB eisen voldoet officieel ;) Hij werkt wel ;)

Gesloten