Hele server van provider crashed OPGELOST
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hele server van provider crashed OPGELOST
Zoals een aantal van jullie weten ben ik een lange tijd bezig geweest met het zorgvuldig opzetten en testen van een nieuw forum met een flink aantal mods. Ondanks de lange peroide van testen is er toch iets fout gegaan. Het importeren van het benodigde gedeelte van de oude database zorgt ervooor dat de hele server bij mijn provider crashed.
De server word traag zodra men een forum opent. Waarschijnlijk heb ik een mod toegevoegd die hiervoor zorgt. Om die reden heb ik de mod 'Topic Preview' verwijderd. Deze vraagt volgens mij alle berichten op van het bewuste forum en niet alleen van de huidige pagina die je bekijkt. Zou dit de reden kunnen zijn of is er een ander probleem?
In het verleden heb ik een op mijn eigen PC een server (phpdev) laten draaien met een phpbb forum. Dat wilde ik nu weer om alles nogmaals te testen maar nu krijg ik hem niet goed meer ingesteld.
Welke software kunnen jullie aanbevelen?
De server word traag zodra men een forum opent. Waarschijnlijk heb ik een mod toegevoegd die hiervoor zorgt. Om die reden heb ik de mod 'Topic Preview' verwijderd. Deze vraagt volgens mij alle berichten op van het bewuste forum en niet alleen van de huidige pagina die je bekijkt. Zou dit de reden kunnen zijn of is er een ander probleem?
In het verleden heb ik een op mijn eigen PC een server (phpdev) laten draaien met een phpbb forum. Dat wilde ik nu weer om alles nogmaals te testen maar nu krijg ik hem niet goed meer ingesteld.
Welke software kunnen jullie aanbevelen?
Laatst gewijzigd door Muiter op 26 jul 2005, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Bedankt bee, welke map is daar de root? Is dat \xampp\htdocs\xampp ?bee schreef:Xampp, http://www.apachefriends.org
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Bedankt.bee schreef:\xampp\htdocs\
Ik heb zonder problemen de server werkend gekregen, maar als ik een forum open krijg ik deze melding:
Lijn 411Fatal error: Call to undefined function smilies_pass() in C:\Program Files\Xampp\xampp\htdocs\xampp\phpBB2\viewforum.php on line 411
Code: Selecteer alles
'FORUM_DESC' => smilies_pass(bbencode_second_pass($forum_row['forum_desc'], '')),Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Heb ik inderdaad niet uitgevoerd. Is dit ook de reden dat ik in mijn ACP alleen het rechter scherm met 'Forum Statistieken' e.d. zie en niet het menu?bee schreef:Ik vermoed dat je de php switch nog niet hebt uitgevoerd.
Hoe doe ik dat?bee schreef:voer de switch uit en stap over naar php 4, en probeer het dan opnieuw.
Dat heb ik uitgevoerd. Het probleem in mijn ACP is hiermee opgelost maar nog niet de foutmelding:bee schreef:de switch is php-switch.bat
Regel 410-412Fatal error: Call to undefined function smilies_pass() in C:\Program Files\Xampp\xampp\htdocs\xampp\phpBB2\viewforum.php on line 411
'FORUM_NAME' => $forum_row['forum_name'],
'FORUM_DESC' => smilies_pass(bbencode_second_pass($forum_row['forum_desc'], '')),
'MODERATORS' => $forum_moderators,Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Ik ben een leek op dit gebied maar dat dollarteken of hoe dat mag heten in php. Zou dat het kunnen zijn?Muiter schreef:Code: Selecteer alles
'FORUM_NAME' => $forum_row['forum_name'], 'FORUM_DESC' => smilies_pass(bbencode_second_pass($forum_row['forum_desc'], '')), 'MODERATORS' => $forum_moderators,
Last edited by Kazango on Sat sep 23, 2004 6:35 am; edited 458 times in total
Nee, de functie bestaat gewoon niet.Staat ergens in die pagina Ofzoiets?
include('includes/bbcode.php');:thumb:paulus schreef:Nee, de functie bestaat gewoon niet.Staat ergens in die paginaOfzoiets?Code: Selecteer alles
include('includes/bbcode.php');