Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik lees dat jullie adviseren om phpmyadmin te gebruiken in plaats van de backupfunctie in het adminpaneel van phpbb. Maar nou is mijn vraag:
Dit is wat ik inmiddels weet:
Ik zit in phpmyadmin, selecteer vervolgens op mijn database, klik op het tabblad Exporteer. Ik klik vervolgens op "Selecteer alles", de radiobutton daaronder staat op SQL, da's goed volgens mij.
Ik heb gelezen dat "Verzenden" aangevinkt moet worden. Ik neem aan dat dat is om de backup te kunnen downloaden in plaats van lokaal opslaan?
En hoe zit het met de andere opties aan de rechterzijde? Ik snap dat ik "Structuur" (tabellen?) en "Data" (inhoud van de tabellen?) beide moet aanvinken, maar ik weet niet wat de andere opties daaronder betekenen en of ik ze moet aanvinken of niet. Kan iemand me dat uitleggen, want met de php-documentatie kom ik er niet uit.
Ik ben ook benieuwd of ik de naam van de template moet aanpassen. Is __DB__ een prefix of is het gebruikelijk om de template zo te noemen?
Het laatste blok, Compressie, is me duidelijk. Ik kan daar alleen geen gebruik van maken omdat ik geen gzip kan gebruiken bij mijn hostingprovider.
Voor de meelezers heb ik hieronder even een screenshotje van het Exporteer-scherm van phpmyadmin geplakt:
Alvast bedankt voor jullie hulp.