enkele simpele technische vraagjes
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Anthony
enkele simpele technische vraagjes
hoi iedereen, heb enkele (voor jullie simpele) vraagjes.
- Ik zag bij het downloaden van de .sql file dat het 32Mb. groot was. Hoe komt het als ik in mijn configuratiepaneel kijk dat dit slechts 9,15Mb. aantoont?
- Op mijn forum worden er veel foto's vertoont en gebruikt bijna iedereen een avatar. De foto's en avatars worden geupload in de mensen hun eigen gratis webruimte, om dan op het forum vertoond te worden, je weet wel, met de IMG code. Ik vraag me af als dit op mijn forum ook extra ruimte in beslag neemt? Logischerwijs eigenlijk niet, maar ik vraag het me toch af.
- wat is g-zip compression en waartoe dient het?
- wat is pruning?
- tot welke grootte kan je een .sql bestand restoren via je board?
alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp!
- Ik zag bij het downloaden van de .sql file dat het 32Mb. groot was. Hoe komt het als ik in mijn configuratiepaneel kijk dat dit slechts 9,15Mb. aantoont?
- Op mijn forum worden er veel foto's vertoont en gebruikt bijna iedereen een avatar. De foto's en avatars worden geupload in de mensen hun eigen gratis webruimte, om dan op het forum vertoond te worden, je weet wel, met de IMG code. Ik vraag me af als dit op mijn forum ook extra ruimte in beslag neemt? Logischerwijs eigenlijk niet, maar ik vraag het me toch af.
- wat is g-zip compression en waartoe dient het?
- wat is pruning?
- tot welke grootte kan je een .sql bestand restoren via je board?
alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp!
Re: enkele simpele technische vraagjes
Hmmm, de structuur ofzo die nog xtra in beslag neemt, hoewel dit dan wel erg veel zou zijn. Wordt uw database ook niet gebruikt door andere toepassingen, waardoor deze vergroot?Anthony schreef:- Ik zag bij het downloaden van de .sql file dat het 32Mb. groot was. Hoe komt het als ik in mijn configuratiepaneel kijk dat dit slechts 9,15Mb. aantoont?
Nop, dit neemt geen extra ruimte op uw account, noch de traffic van uw account zal erdoor vergroten... Dit is trouwens een van de reden waarom vele forum's enkel toelaten om avatars van een andere site weer te geven en niet om avatars up te loaden naar hun site...Anthony schreef:- Op mijn forum worden er veel foto's vertoont en gebruikt bijna iedereen een avatar. De foto's en avatars worden geupload in de mensen hun eigen gratis webruimte, om dan op het forum vertoond te worden, je weet wel, met de IMG code. Ik vraag me af als dit op mijn forum ook extra ruimte in beslag neemt? Logischerwijs eigenlijk niet, maar ik vraag het me toch af.
Kun je vergelijken met zip. De data wordt gecomprimeerd zodat het minder ruimte inneemt, opgelet, das enkel mogelijk als je provider/account dit toelaat!Anthony schreef:- wat is g-zip compression en waartoe dient het?
Pruning verwijderd automatisch bestanden ouder dan de opgegeven leeftijd (vb tien dagen). Makkelijk om je database-grootte klein te houden en om je forum overzichtelijk te houden.Anthony schreef:- wat is pruning?
Maakt niet uit, zo groot als je provider/account toelaat. Als dit op je localhost is, kan dit dus zogroot als je HD zijn manier van spreken... Maar daar zal je meestal niet snel toe geraken... Neem dat van mij aanAnthony schreef:- tot welke grootte kan je een .sql bestand restoren via je board?
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
Hier heb ik ook "last" van. Volgens mij komt het door de Gzip compressie.Anthony schreef: - Ik zag bij het downloaden van de .sql file dat het 32Mb. groot was. Hoe komt het als ik in mijn configuratiepaneel kijk dat dit slechts 9,15Mb. aantoont?
-
Anthony
Niet dat ik weet. Is 9,15Mb veel bedoel je? Wat bedoel je met mijn database worden gebruikt door andere toepassingen?w0lfie.be schreef:Hmmm, de structuur ofzo die nog xtra in beslag neemt, hoewel dit dan wel erg veel zou zijn. Wordt uw database ook niet gebruikt door andere toepassingen, waardoor deze vergroot?Anthony schreef:- Ik zag bij het downloaden van de .sql file dat het 32Mb. groot was. Hoe komt het als ik in mijn configuratiepaneel kijk dat dit slechts 9,15Mb. aantoont?
Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vraagjes, ben ik zo weer heel wat wijzer!
- John_de_Vries
- Contacteer:
Buiten je forum zou je nog andere toepassingen zoals bijv een CMSAnthony schreef:
Niet dat ik weet. Is 9,15Mb veel bedoel je? Wat bedoel je met mijn database worden gebruikt door andere toepassingen?
of een gastenboek kunnen hebben die dus ook tabellen/data gebruiken etc.
Laatst gewijzigd door John_de_Vries op 04 jul 2003, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad... 9.15 veel? Jah, is te zien hoe populair je forum is en hoe je je forum gebruikt... Hoe meer prutskes en detailkes (veel smilies, veel thema's, veel talen, veel...) hoe groter de database (wordt daarin opgeslagen gedeeltelijk, voor herkenning) en natuurlijk het aantal posts, gebruikers enz. speelt ook een rol. Maar zoooveel lijkt me dat nu ook niet hoor, is best mogelijk... Die 32mb lijkt me dan wel al wat groot, ma bon, zoals ik al zei, ik weet niet hoe je forum eruit ziet, en hoe populair het is.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
-
cadsite
Heeft dit veel invloed op de snelheid?w0lfie.be schreef:Kun je vergelijken met zip. De data wordt gecomprimeerd zodat het minder ruimte inneemt, opgelet, das enkel mogelijk als je provider/account dit toelaat!Anthony schreef:- wat is g-zip compression en waartoe dient het?
Wanneer ik dit inschakel en ben niet zeker dat mijn provider dit ondersteund, kan ik dan mijn gegevens verliezen?