Tekens veranderen tussen code tags

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
N-Force
Contacteer:

Tekens veranderen tussen code tags

Bericht door N-Force » 10 jun 2005, 20:13

Sinds ik mijn forum geupdate heb naar 2.0.15 zijn er tekens die tussen de code tags staan veranderd in andere tekens die gewoon het zelfde betekenen, zo veranderd < in <? en " in " etc. Nu is dit nogal erg storend aangezien het een forum is met programeer scripts. En dus alle scripts nu vage tekens bevatten. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen want ik wordt er nog al gek van en de bezoekers denk ik ook.

Info site:
2.0.15
Image resizing
ezportal
Morpheus template
http://www.scriptforum.nl

Met vriendelijke groeten,

Dirrik

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 jun 2005, 20:15

geef bbcode.php is in een link als tekstbestand?

N-Force
Contacteer:

Bericht door N-Force » 10 jun 2005, 20:23

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 jun 2005, 20:30

het is een vreemde fout, en kan er zo niet achter komen wat het probleem is. Ik vermoed wel iets, maar dat moet ik morgen testen ;)

N-Force
Contacteer:

Bericht door N-Force » 12 jun 2005, 14:48

Hmm weet iemand het toevallig al want ik wordt er helemaal gek van :cry: Het moet denk ik iets te maken hebben met de htmlentities() maar ja het lukt me maar niet :x

edit:
k ik heb ontdekt waar het aanligt het ligt aan dit gedeelte:
// Mark the lowest nesting level if needed.
if ($mark_lowest_level && ($curr_nesting_depth == 1))
{
if ($open_tag[0] == '

Code: Selecteer alles

')
							{
								$code_entities_match = array('#<#', '#>#', '#"#', '#:#', '#\[#', '#\]#', '#\(#', '#\)#', '#\{#', '#\}#');
								$code_entities_replace = array('<', '>', '"', ':', '[', ']', '(', ')', '{', '}');
								$between_tags = preg_replace($code_entities_match, $code_entities_replace, $between_tags);
							}
							$text = $before_start_tag . substr($start_tag, 0, $start_length - 1) . ":$curr_nesting_depth:$uid]";
							$text .= $between_tags . substr($close_tag_new, 0, $close_tag_new_length - 1) . ":$curr_nesting_depth:$uid]";
						}
						else
						{
							if ($open_tag[0] == '[code]')
							{
								$text = $before_start_tag . '[code]';
								$text .= $between_tags . '
';
}
else
{
if ($open_is_regexp)
{
$text = $before_start_tag . $start_tag;
}
else
{
$text = $before_start_tag . substr($start_tag, 0, $start_length - 1) . ":$uid]";
}
$text .= $between_tags . substr($close_tag_new, 0, $close_tag_new_length - 1) . ":$uid]";
}
}

$text .= $after_end_tag;
Maar nu is de vraag wat ik hier aan moet veranderen ik heb het al eens verwijderd maar dan kan je dus niet meer posten....

Hier werkt code wel ;) - Bee

Luuk

Bericht door Luuk » 12 jun 2005, 17:13

Dit stukje staat standaard ook in bbcode.php, dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Zeker weten dat je geen andere mods hebt geinstalleerd?
Afbeelding

lennardnl

Bericht door lennardnl » 12 jun 2005, 20:31

Download gewoon opnieuw het forum (dus de .zip) en load de bbcode.php opnieuw up

N-Force
Contacteer:

Bericht door N-Force » 13 jun 2005, 06:25

Yep heb ik geprobeerd...werkt ook niet..ik wordt helemaal gek :x

En ik denk dus dat het aan dat stuk ligt wat ik poste omdat daar replacement opdracht wordt gegeven voor de tekens die veranderd worden...

Luuk

Bericht door Luuk » 13 jun 2005, 20:57

Maar als je het hier post, en hier wordt dat stuk ook gebruikt, en het wordt hier wel goed/anders weergeven dan ligt dus niet aan dat stukje.
Afbeelding

N-Force
Contacteer:

Bericht door N-Force » 14 jun 2005, 06:11

Mmja

Ik heb eens rondgezocht en het blijkt dat het een rare bug is en dat als je phpbb opnieuw installed het na een paar dagen weer terug is :? :cry:

Had nog wat links gevonden naar mensen op phpbb.com die kennelijk het zelfde probleem hebben.

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... t=entities
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... t=entities

N-Force
Contacteer:

Bericht door N-Force » 15 jun 2005, 21:59

MMmm ik ga vrijdag maar alles helemaal opnieuw instaleren met sql backup en dan er weer in laden maar heb zo het gevoel dat het juist in mysql zit de fout en dus de fout er vanzelf weer in komt. Maar ja dat zal ik vrijdag wel weer zien...Er hoeft dus geen oplossing meer gezocht te worden..(als iemand dat al deed :roll: )

Gesloten