Een erg domme actie van me. Ik wou de site Admin toewijzen aan een andere gebruiker. Dus eerst onder de oude Site Admin ingelogd, vervolgens nieuwe gebruiker tot Site Admin gemaakt, oude tot gewone gebruiker benoemt, even in de gebruikerslijst gekeken en inderdaad... De nieuwe gebruiker was Site Admin geworden. De oude Site Admin op inactief gezet.
En dat had ik dus niet moeten doen. De nieuwe Site Admin kan nu namelijk niet bij het Admin board komen, terwijl de oude nu niet meer in kan loggen om dat hij 'inactief' is.
Ik heb van alles geprobeerd, maar er is duidelijk iets fout gegaan. Het vreemde is dat in de gebruikerslijst de nieuwe Site Admin nu wel als Site Admin staat opgenomen, maar werken doet het dus niet.
Iemand een oplossing, of moet ik opnieuw gaan installeren?
Zie http://www.rauwers.nl/forum
site admin = Jeroen
Groetjes,
Kareltje
Verwisselen Site Admin mislukt HELP!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Mmmm...
Heb je nooit 'n back-up gemaakt van je database?
Sommige (goede) hostingbedrijven back-uppen regelmatig de door hen gehoste domeinen..
Als je op een veilige wijze een forum wilt runnen, is het van levensbelang dat je de database, en ALLE bestanden op je domein regelmatig back-upt; je kunt alles dan nl. weer terugdraaien naar de oude situatie, bijv. bij een probleem als deze, of als je (forum)site gehackt is...
Sommige (goede) hostingbedrijven back-uppen regelmatig de door hen gehoste domeinen..
Als je op een veilige wijze een forum wilt runnen, is het van levensbelang dat je de database, en ALLE bestanden op je domein regelmatig back-upt; je kunt alles dan nl. weer terugdraaien naar de oude situatie, bijv. bij een probleem als deze, of als je (forum)site gehackt is...
Re: Mmmm...
Ik ben net een paar dagen bezig met het forum, wat dingetjes aan het uitproberen en zo. (het learning by trial and error principe) Aan een back-up was ik nog niet toegekomen. De schade bij een geheel nieuwe installatie is nog wel te overzien. Maar doe ik uiteraard liever nietArthur schreef:Heb je nooit 'n back-up gemaakt van je database?