geen PMail en geen bevestiging na registratie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

geen PMail en geen bevestiging na registratie
Ben op zoek naar een oplossing voor mijn probleem. Hou er, als je wilt, rekening mee dat ik een absolute beginner ben. Ben deze week begonnen met het werken met PHP en het gaat met horten en stoten.
Ik heb PHPBB2 draaien op de localhost. Ik heb een admin aangemaakt en ik heb de aanmelding op user gezet. Wanneer ik een nieuwe user wil aanmaken (gewoon door te registreren) dan blijft het scherm 'hangen'. Wanneer ik daarna als admin inlog, dan kan ik wel de nieuwe user zien. De nieuwe user zelf komt er pas op als ik handmatig via de admin een nieuw password aanmaak.
Dan PM. Ik vermoed dat dit probleem met bovenstaande te maken heeft. Wanneer ik een PM stuur tussen 2 users, dan gebeurt er na de submit toets helemaal niets. Tenminste, niet voor het oog. Het scherm hangt, maar de mail wordt toch ontvangen door de ander.
Enig idee?
Ik heb PHPBB2 draaien op de localhost. Ik heb een admin aangemaakt en ik heb de aanmelding op user gezet. Wanneer ik een nieuwe user wil aanmaken (gewoon door te registreren) dan blijft het scherm 'hangen'. Wanneer ik daarna als admin inlog, dan kan ik wel de nieuwe user zien. De nieuwe user zelf komt er pas op als ik handmatig via de admin een nieuw password aanmaak.
Dan PM. Ik vermoed dat dit probleem met bovenstaande te maken heeft. Wanneer ik een PM stuur tussen 2 users, dan gebeurt er na de submit toets helemaal niets. Tenminste, niet voor het oog. Het scherm hangt, maar de mail wordt toch ontvangen door de ander.
Enig idee?
Re: geen PMail en geen bevestiging na registratie
Wat versta je onder hangen? En wanneer gaat het mis?muppets4 schreef:Ik heb PHPBB2 draaien op de localhost. Ik heb een admin aangemaakt en ik heb de aanmelding op user gezet. Wanneer ik een nieuwe user wil aanmaken (gewoon door te registreren) dan blijft het scherm 'hangen'. Wanneer ik daarna als admin inlog, dan kan ik wel de nieuwe user zien. De nieuwe user zelf komt er pas op als ik handmatig via de admin een nieuw password aanmaak.
de smtp server heeft er niet zoveel mee te maken denk ik. Het gaat tenslotte om de PM. Toch even geprobeerd uiteraard (ben blij met de hulp), maar helaas, na het op submit drukken gebeurt er niets. BB probeert wel contact te zoeken, maar vindt helaas niets en na verloop van tijd verschijnt er een time-out fout.
En met hangen bedoel ik niet vastlopen of iets dergelijks, maar dat er gewacht wordt op iets wat uiteindelijk niet verschijnt. Althans, zo lijkt het. De statusbalk onderin van explorer verspringt wel nog af en toe een groen blokje..... Vreemd genoeg komt de PM dan wel aan bij de andere user.
En met hangen bedoel ik niet vastlopen of iets dergelijks, maar dat er gewacht wordt op iets wat uiteindelijk niet verschijnt. Althans, zo lijkt het. De statusbalk onderin van explorer verspringt wel nog af en toe een groen blokje..... Vreemd genoeg komt de PM dan wel aan bij de andere user.
Bij een PM kan er een emailtje worden verstuurd, net zoals bij de registratiemuppets4 schreef:de smtp server heeft er niet zoveel mee te maken denk ik. Het gaat tenslotte om de PM. Toch even geprobeerd uiteraard (ben blij met de hulp), maar helaas, na het op submit drukken gebeurt er niets. BB probeert wel contact te zoeken, maar vindt helaas niets en na verloop van tijd verschijnt er een time-out fout.

Code: Selecteer alles
SMTP Error - 502
Command Not implemented
This response indicates that a feature or command requested of the server could not be accommodated because it is disabled or is not implemented by the SMTP connector.
kunnen mensen van buitenaf op je forum komen, en heb je een domein (bijvoorbeeld phpbb.nl) want als je van buitenaf op je forum kan komen wordt localhost niet herkent denk ik want voor mensen buitenaf is het geen localhost! (dit zeg ik niet met 100% zekerheid, maar het lijkt me wel logisch.)
Als je een domein hebt kan je die het beste bij domeinnaam invullen
je moet dan naar diegene zijn ip gaan(Dus bij mij http://82.169.177.14/) en daar je domein eventueel heen redirectenasperitas schreef:kunnen mensen van buitenaf op je forum komen, en heb je een domein (bijvoorbeeld phpbb.nl) want als je van buitenaf op je forum kan komen wordt localhost niet herkent denk ik want voor mensen buitenaf is het geen localhost! (dit zeg ik niet met 100% zekerheid, maar het lijkt me wel logisch.)

Oke, maak het smtp veld maar weer leeg 
Zoek in php.ini
Vervang met:"
En vervang JOUW EMAIL met jouw email
,
Restart dan apache, en probeer het nogmaals

Zoek in php.ini
; For Win32 only.
SMTP = mail.mydomain.com
; For Win32 only.
sendmail_from = me@mine.com
; For Win32 only.
SMTP = localhost
; For Win32 only.
sendmail_from = JOUW EMAIL

Restart dan apache, en probeer het nogmaals

Dat is het probleem nietasperitas schreef:ja dus het domeinnaam, moet niet als localhost ingevuld worden in configuration bij phpbb maar het ip van de host of het domein dat eraan vastzit? Of loop ik nu onzin te praten???

Dat heeft alleen met inloggen en redirecten te maken, en zolang er alleen lokaal aan gewerkt wordt is dat niet erg.
Voer nu maar gewoon mij wijzegingen uit in php.ini, en dan werkt het waarschijnlijk