Probleem!!!!!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Franske
Contacteer:

Probleem!!!!!

Bericht door Franske » 26 mar 2005, 12:56

Hoi ik ben nieuw hier en een echte leek als het gaat om php forum gebeuren.

We, ik samen met een goeie vriendin, hebben nu net een forum geopend en we willen graag het uiterlijk aanpassen.
u zit ik dus met een probleem. Als eerste zou ik dus het uiterlijk op m'n comp. moeten maken, als ik het goed heb, en ten tweede zou ik het ergens naartoe moeten uploaden. Ik heb alleen geen idee waar dat naartoe zou moeten.

We zitten op dit moment nog bij forumsplace.com en gaan binnenkort verhuizen naar een .nl naam. Kan het zijn dat het veranderen van het forum pas mogelijk is als we op het .nl adres zitten???? Of moet dit nu ook al mogelijk zijn???

Alvast bedankt voor de antwoorden

greets Francois

abcde

Re: Probleem!!!!!

Bericht door abcde » 26 mar 2005, 13:26

Franske schreef:
Als eerste zou ik dus het uiterlijk op m'n comp. moeten maken, als ik het goed heb, en ten tweede zou ik het ergens naartoe moeten uploaden. Ik heb alleen geen idee waar dat naartoe zou moeten.

We zitten op dit moment nog bij forumsplace.com en gaan binnenkort verhuizen naar een .nl naam. Kan het zijn dat het veranderen van het forum pas mogelijk is als we op het .nl adres zitten???? Of moet dit nu ook al mogelijk zijn???
Waarom zou je een uiterlijk MOETEN maken.

Of je je forum kan veranderen hangt van of je FTP toegang hebt, dit kunnen wij je niet vertellen, en over dat .nl adres, dan is hetook weer afhankelijk van je host, maar bij bijna alle kan dat wel.
Bijna 1500 posts!

Franske
Contacteer:

Re: Probleem!!!!!

Bericht door Franske » 26 mar 2005, 13:31

abcde schreef:
Franske schreef:
Als eerste zou ik dus het uiterlijk op m'n comp. moeten maken, als ik het goed heb, en ten tweede zou ik het ergens naartoe moeten uploaden. Ik heb alleen geen idee waar dat naartoe zou moeten.

Waarom zou je een uiterlijk MOETEN maken.

Of je je forum kan veranderen hangt van of je FTP toegang hebt, dit kunnen wij je niet vertellen, en over dat .nl adres, dan is hetook weer afhankelijk van je host, maar bij bijna alle kan dat wel.
En dat is dus het probleem. Ik heb geen ftp toegang gehad. Ik kan het eens navragen aan m'n medebeheerder of zij het ftp adres in haar mailbox heeft staan, maar ik heb hem niet. Mocht zij hem nou ook niet hebben dan moeten we maar wachten totdat we de .nl naam hebben.

mattle
Contacteer:

Bericht door mattle » 26 mar 2005, 13:36

zonder ftp toegang kun je volgens mij ook geen mod's installeren!
dit gaat via ftp

Franske
Contacteer:

Bericht door Franske » 26 mar 2005, 13:39

mattle schreef:zonder ftp toegang kun je volgens mij ook geen mod's installeren!
dit gaat via ftp
Ja dat dacht ik dus inderdaad ook al.

Ik ben bang dat we van forumsplace.com nooit een ftp toegang gehad hebben.
Dus dan is de enige optie om te wachten totdat de .nl door is. Daar zit altijd een ftp toegang bij.

abcde

Bericht door abcde » 26 mar 2005, 14:06

Franske schreef: Daar zit altijd een ftp toegang bij.
Nee, dat is als je er hosting ook bijneemt (dta is in 99% van de gevallen zo).
Bijna 1500 posts!

Franske
Contacteer:

Bericht door Franske » 26 mar 2005, 14:16

abcde schreef:
Franske schreef: Daar zit altijd een ftp toegang bij.
Nee, dat is als je er hosting ook bijneemt (dta is in 99% van de gevallen zo).
Nou dat kan dan leuk gaan worden. Heb net maar effe een mailtje gesturd naar de host waar we onze naam hebben aangevraagd. Ik hoop maar dat ie met een ositief antwoord terug komt.

Maar ik vind het nog steeds raar dat forumsplace.com nooit een ftp toegang gestuurd heeft naar ons....

Bee

Bericht door Bee » 26 mar 2005, 14:50

Dat is speciale hosting, die voor al hun klanten een phpbb forum aanbied, met daarin enkele mods, en enkele thema's. Gewoon eenvoudig een forum opzetten dus :)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Franske
Contacteer:

Bericht door Franske » 26 mar 2005, 14:53

bee schreef:Dat is speciale hosting, die voor al hun klanten een phpbb forum aanbied, met daarin enkele mods, en enkele thema's. Gewoon eenvoudig een forum opzetten dus :)
En als je je forum zelf wilt uitbreiden met mods e.d. dan moet je dus op zoek naar een nieuwe plek om je forum te hosten??? Heb ik dit goed???

Bee

Bericht door Bee » 26 mar 2005, 14:55

Juist!

Franske
Contacteer:

Bericht door Franske » 26 mar 2005, 14:59

bee schreef:Juist!
Nou ik heb dus net een mailtje gestuurd naar de host van ons .nl naam en heb ook al antwoord terug gehad. Hij zei dat er dus geen ftp toegang bij zit. Het zal iets meer gaan kosten per maand, maar dat kan niet anders, want anders kunnen we het forum niet aanpassen naar wens.

Nou dan ben ik er dus uit.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

greets Francois

Bee

Bericht door Bee » 26 mar 2005, 15:06

Waar heb je hosting aangevraagd, en wat voor pakket?

Franske
Contacteer:

Bericht door Franske » 26 mar 2005, 15:11

bee schreef:Waar heb je hosting aangevraagd, en wat voor pakket?
We hebbe de hosting aangevraagd bij Netground.nl en dan alleen een domeinregistratie zodat we het forum dus konden overzetten naar de .nl naam.

Bee

Bericht door Bee » 26 mar 2005, 17:34

Dat gaat dus niet werken, omdat je dan een domein krijgt, wat in een frame komt, en dus blijft waar het nu staat. Dan krijg je alleen maar problemen met de cookies en auto-login

Franske
Contacteer:

Bericht door Franske » 27 mar 2005, 00:33

bee schreef:Dat gaat dus niet werken, omdat je dan een domein krijgt, wat in een frame komt, en dus blijft waar het nu staat. Dan krijg je alleen maar problemen met de cookies en auto-login
Ik heb gemaild met Netground en heb het volgende antwoord gekregen:

Ik kan wel de offerte aanpassen hiervoor, de extra kosten voor het hosten + mysql (voor het forum) en PHP is EUR 7,- per maand.

Op zich zou het dan op deze manier toch wel moeten lukken of nog niet???

Bee

Bericht door Bee » 27 mar 2005, 08:08

Het forum wat je nu hebt stopt dan, dan krijg je webhosting met domeinnaam en FTP, en dan kan je je eigen phpBB installeren, en zelf aanpassen. Verder heb je dan een reclamevrij forum. Het installeren is niet zo moeilijk, en voor de rest kan je hier altijd om support vragen. Maar als je accoord gaat met het plan van dit bedrijf, raak je wel je oude forum kwijt.

mattle
Contacteer:

Bericht door mattle » 27 mar 2005, 08:41

maar dan heb je wel wat je wou toch?

Franske
Contacteer:

Bericht door Franske » 27 mar 2005, 10:37

Mmmmmm ok dus dan zal ik opnieuw het forum ergens aan moeten vragen???

Bee

Bericht door Bee » 27 mar 2005, 11:45

Je kan het niet aanvragen, je moet het zelf installeren en aanmaken. Dit doe je voor een groot deel zelf, maar hier zijn uitgebreide handleidingen voor!

Zie
» http://www.phpbb.nl/install_phpbb.php

mattle
Contacteer:

Bericht door mattle » 27 mar 2005, 11:46

dus hety moet haast lukken!

Gesloten