Ik heb een account van 2 jaar genomen bij Lycos. Niet de beste keuze heb ik inmiddels begrepen, maar daar moet ik dan maar even mee leven. Via Lycos kan je via 1clicksites het forum van phpBB installeren. Dit is dus 2.0.8.
Mijn vraag is de volgende: Weet iemand hoe ik (en of ik?) ook zelfstandig kan updaten naar de nieuwste versie van phpBB? En heeft dat dramatische gevolgen voor mijn hacks, die ik de afgelopen dagen vol trots en moeite heb zitten installeren? En hoe zit dat met mijn database (waar ik totaal geen verstand van heb)? Ben ik berichten kwijt als ik ga updaten?
In het vervolg hierop een tweede vraag, die hier niet zal thuishoren misschien. In dat geval excuses! Mijn ervaringen met Lycos Webhosting zijn niet best, vaak trage verbindingen en soms zelfs een totale uitval van mijn forum. Mailtjes naar Lycos resulteren alleen in een standaard mailtje dat er iets fout is gegaan bij hun mailservice en dat ik mijn vraag opnieuw moet stellen. Handig !
Weggaan is nog even geen optie. Ik zit er voor twee jaar aan vast, heb mijn domein bij hun en ik moet sowieso even niet denken aan alle andere eventuele problemen dan. Nu hebben ze echter ook een optie voor Virtual Private Servers. Met (volgens de reclame): Je eigen server, Een vast IP adres, Volledige root access, Veel flexibiliteit!
Is dit een oplossing voor de hierboven door mij genoemde problemen? Sneller, geen uitval? Of is dit alleen maar een wat duurdere oplossing om dezelfde problemen te houden....

Lang verhaal!
Maar ik hoop dat het duidelijk is....