mod_rewrite: easy url, static html pages

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Paul_

mod_rewrite: easy url, static html pages

Bericht door Paul_ » 16 feb 2005, 16:26

Ik ben momenteel bezig met het installeren van de mod_rewrite mod om een kale html pagina te krijgen. Zie daarvoor deze linken:
- Tutorial
- phpbbhack.coml

Ik heb de .htaccess aangemaakt en dat werkt prima.
Ook heb ik een base href aangemaakt waardoor de plaatjes ook goed geladen worden.

Daarna kwam het updaten van de functions.php sessions.php index.php viewforum.php viewtopic.php en dit ging redelijk. De linken naar andere forums doen het nu.

Echter de normale linken worden niet aangeroepen. Zo doet de login loguit knop het niet meer. Dat is nu een href="" geworden. Dus leeg, en met de base href gaat dat naar de root van mijn forum.

Ook 'plaats een bericht', profiel, private message, memberlist, etc. hebben een lege link.

Weet iemand hoe dit kan?

Het is alsof de functies uit de templates niet meer goed worden verwerkt door alle php files. Hoe kan dat? Wat kan er fout zijn gegaan in de sessions.php??

De sessions.php file terug brengen naar het orgineel lost het probleem op. Maar die moet wel aangepast worden.

De verandering die ik had aangebracht was

Code: Selecteer alles

#
#-----[ OPEN ]--------------------------------------------
#
includes/sessions.php

#
#-----[ FIND ]--------------------------------------------
#
function append_sid($url, $non_html_amp = false)
{
   global $SID;

#
#-----[ AFTER, ADD ]--------------------------------------
#
   global $userdata;

if( $userdata['user_id'] == ANONYMOUS )
   {
      return $url;
   }

#
#-----[ SAVE & CLOSE ALL FILES ]-------------------------- 
Met de originele sessions.php doet het het gewoon. Erg vaag. Waar heb je die mod van sessions.php eigenlijk precies voor nodig?

of ligt de fout aan

default:
$url = '';
break;
}

in functions.php ?

Gesloten