Foutmelding: 'Can't connect to MySQL server' uit het niets

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Menace2Society

Foutmelding: 'Can't connect to MySQL server' uit het niets

Bericht door Menace2Society » 15 feb 2005, 16:12

Wat is het probleem? Zie de foutmelding helemaal onderaan
Wanneer ontstond het probleem? Gietsrevaond voor het eerst van gehoord, kwam vanmiddag even terug was ook weer snel verdwenen.
Adres van je forum: http://ultrasarnhem.nl
Geïnstalleerde mods: Cjatbox
Huidige template: Chunkstyle
phpBB versie: 2.0.11
Host: Sohosted
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? Alleen het forum overgezet naar sohosted

Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\domains\ultrasarnhem.nl\wwwroot\db\mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\domains\ultrasarnhem.nl\wwwroot\db\mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\domains\ultrasarnhem.nl\wwwroot\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Luuk

Bericht door Luuk » 15 feb 2005, 16:24

Hier doet hij het weer, maar ik denk een probleem met de mysql host?
Afbeelding

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 15 feb 2005, 16:28

Luuk schreef:Hier doet hij het weer, maar ik denk een probleem met de mysql host?
Ja klopt, hij doet het ook steeds weer. Vannacht had ik het, mailde ik sohosted, maar toen was het vanochtend weer weg.

Vanmiddag liep hij lekker vlot...en pats...ineens weg... Ik vloeken en refreshen en opeens was hij daar weer!

Als het aan die mysql host ligt, kan ik er dan nog iets mee? Of kan ik hier niks aan doen?

Bee

Bericht door Bee » 15 feb 2005, 16:46

Af en toe kan de MySQL er wel eens uitklappen, als het de load niet meer aankan bijvoorbeeld ;), maar meestal lost het systeen zichzelf op. Om dit soort dingen hoef je je niet bang te maken, hebben wel vaker mensen last van...
... Maar ik modereer (nog) niet.

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 15 feb 2005, 16:52

Dit wordt door de host verholpen door middel van updates ofzo? Ik heb het bij sity nog nooit gehad...en dat was pure bagger... :twisted:

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 15 feb 2005, 22:57

Hebben mensen nog andere suggesties? Want ik vind het vreemd dat je deze melding dan krijgt bij sohosted...? Dat zou betekenen dat alle drukke forums dat zouden moeten hebben?

Bee

Bericht door Bee » 15 feb 2005, 23:10

Menace2Society schreef:Dit wordt door de host verholpen door middel van updates ofzo? Ik heb het bij sity nog nooit gehad...en dat was pure bagger... :twisted:
Ik ben nu eens dossier Sity aan het doorkijken, en verrekt, ik zie dat ze het voor elkaar hebben gekregen een downtime van 1 maand te veroorzaken. Het is pas opgelost op 11 februari 2005, en het bedrijf is overgenomen, wat een *beep* zeg.

Oja, en meestal hebben alle sites bij die hosting dan. Maak je er nou niet druk om, meestal gaat het om een kleine uitval of een reboot ;)

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 15 feb 2005, 23:43

bee schreef:
Menace2Society schreef:Dit wordt door de host verholpen door middel van updates ofzo? Ik heb het bij sity nog nooit gehad...en dat was pure bagger... :twisted:
Ik ben nu eens dossier Sity aan het doorkijken, en verrekt, ik zie dat ze het voor elkaar hebben gekregen een downtime van 1 maand te veroorzaken. Het is pas opgelost op 11 februari 2005, en het bedrijf is overgenomen, wat een *beep* zeg.

Oja, en meestal hebben alle sites bij die hosting dan. Maak je er nou niet druk om, meestal gaat het om een kleine uitval of een reboot ;)
Niet druk om maken... makkelijker gezegd dan gedaan ;)

Ik nog met een sity trauma met een downtijd van 4 weken en een downtime van een volle kalendermaand! :oops: :cry:

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 16 feb 2005, 04:49

Geduld is een schone zaak. Het is een kwestie van tijd voordat hosting bedrijven PostgreSQL gaan aanbieden. Is ook gratis maar veel stabieler dan MySQL.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 16 feb 2005, 07:17

MySQL is wel goed hoor... :D

Alleen de paar bugjes die er in elke versie in zitten...

(en de grote bug in 5.0.2, waarbij phpMyAdmin MySQL kan laten crashen)

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 16 feb 2005, 10:56

Zojuist bericht gehad van SoHosted. Er zijn wat problemen met MySQL op server 7... die is ook pas nieuw.... Dus ik wacht even af.

Bee

Bericht door Bee » 16 feb 2005, 17:05

Menace2Society schreef:Zojuist bericht gehad van SoHosted. Er zijn wat problemen met MySQL op server 7... die is ook pas nieuw.... Dus ik wacht even af.
Ik denk dat SoHosted daar proffessioneler in is dan die externe kleutertjes bij Sity

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 16 feb 2005, 22:15

bee schreef:
Menace2Society schreef:Zojuist bericht gehad van SoHosted. Er zijn wat problemen met MySQL op server 7... die is ook pas nieuw.... Dus ik wacht even af.
Ik denk dat SoHosted daar proffessioneler in is dan die externe kleutertjes bij Sity
Ja precies... Ik ga er ook vanuit dat het goed komt. Helaas kreeg ik de melding zojuist weer... :cry:

Echt *beep* want door sity heeft mijn forum al een deuk opgelopen... en vanwege recente ontwikkelingen op het nummer 1 Vitesse forum stappen veel mensen over naar de nummer 2...that's me dus ;).. .Dus ik hoop dat het z.s.m. wordt opgelost!

Bee

Bericht door Bee » 16 feb 2005, 22:28

Zou je kunnen vertellen hoe het zit? Vind dit soort dingen altijd wel leuk om te weten :wink:

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 17 feb 2005, 12:00

bee schreef:Zou je kunnen vertellen hoe het zit? Vind dit soort dingen altijd wel leuk om te weten :wink:
Hoe wat zit? De *beep* op dat andere forum? Laat maar effe weten in een PM ;)

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 01 mar 2005, 21:55

Sorry voor de kick, maar ik begin nu een beetje radeloos te worden!

Net nu mijn forum weer begint te lopen wordt ik weer helemaal platgegooid met de foutmelding die hierboven staat. Op het sohosted forum houdt iemand vol dat de fout bij MIJ ligt (http://sohosted.com/forum/viewtopic.php?t=826).

Heeft iemand nog suggesties want ik baal hier echt verschrikkelijk van...

Bee

Bericht door Bee » 01 mar 2005, 21:57

Die Yello, is dat een mannetje van Sohosted, want die is flink brutaal en zeker niet klantvriendelijk (al is dit al beter dan Lycos)

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 01 mar 2005, 22:00

bee schreef:Die Yello, is dat een mannetje van Sohosted, want die is flink brutaal en zeker niet klantvriendelijk (al is dit al beter dan Lycos)
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb de vraag destijds naar sohosted gemaild en toen zeiden ze dat er een probleem was met de mysql. Omdat de problemen aanhouden probeerde ik het maar eens op het forum waar geen 'officiele' support wordt gegeven. Ik heb vanmiddag de vraag nogmaals gemaild.

Het maken van een back up lukte ook al niet met php myadmin... echt heel *beep*, eerst sity en nu dit... :( En dan ook nog eens net nu de cijfers van mijn forum omhoog SCHIETEN door de problemen die ik je al vertelde!

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 01 mar 2005, 22:46

Nou wordt hij helemaal mooi.... Nu doe IK bijdehand volgens yello? :shock:

Niemand connecties bij sohosted die even kan vragen of er naar mijn probleem gekeken kan worden?

En dit, is dit misschien iets waar ik iets mee kan?
Probeer eens in je HELM scherm via de databasemanager de juiste database te selecteren en van daaruit in phpMyAdmin in te loggen en de database te benaderen.
Als dit lukt heeft Yello helemaal gelijk en ligt het idd aan je instellingen, een foutief script of wat dan ook.
Mocht je de database kunnen benaderen via phpMyAdmin dan is het misschien ook wel slim om de database een keer op fouten te controleren en wanneer hij geen fouten geeft eens te optimaliseren.
Dit scheelt zowieso een beetje snelheid, zeker op een zwaarder gefragmenteerd forum (veel verwijderde topics, etc...)

Groeten,
Jan.

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 01 mar 2005, 23:48

volgens gebruikers krijg ik nu ook deze melding:
CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers.

En kan er niet iets mis zijn in dat mysql4.php van mij? Heeft het zin die hier te plaatsen?

Gesloten