Hoi iedereen,
heb even het forum doorzocht, maar ben mijn probleem niet tegengekomen.
Probleem: wanneer ik naar install.php surf krijg ik deze pagina wel te zien, maar foutief. Ik krijg de code van de pagina te zien ipv. een invulformulier.
Situatie: lokale installatie ; maak gebruik van laatste versie phpBB en ApacheFriends XAMPP (basic package) version 1.4.11, deze bevat:
+ Apache 2.0.52
+ MySQL 4.1.8
+ PHP 5.0.3 + PHP 4.3.10 + PEAR
+ PHP-Switch win32 1.0 (von Apachefriends, man nehme die "php-switch.bat")
+ XAMPP Security 1.0
+ MiniPerl 5.8.3
+ SQLite 2.8.15
+ OpenSSL 0.9.7e
+ PHPMyAdmin 2.6.0 pl3
+ ADODB 4.54
+ Mercury Mail Transport System for Win32 and NetWare Systems v4.01a
+ FileZilla FTP Server 0.9.4d
+ Webalizer 2.01-10
+ Zend Optimizer 2.5.7
Ik start dus eerst de (lokale) webserver (xampp) op en browse vervolgens naar het install.php bestand van phpbb2.
De Xampp statuspagina geeft aan dat MySql en Php geactiveerd zijn.
Zijn er nog bestandjes die ik eerst moet configureren misschien? (juiste pad invullen ofzo)
alvast bedankt voor jullie hulp,
Kris
lokale installatie lukt niet
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Er zijn twee versies van php, maar je kan kiezen welke geladen wordt en welke niet. Heb het reeds met alletwee geprobeerd. Extensies staan juist geconfigureerd. Trouwens, die statuspagina's van Xampp zijn ook .php bestanden en die worden zonder problemen weergegeven.
Terwijl ik hier aan het typen was heb ik de oplossing gevonden. De phpbb2 map moest naar de 'htdocs' map gekopieerd worden. Nu is de pagina wel toegankelijk via http://localhost/phpBB2/install/install.php
toch bedankt,
Kris
Terwijl ik hier aan het typen was heb ik de oplossing gevonden. De phpbb2 map moest naar de 'htdocs' map gekopieerd worden. Nu is de pagina wel toegankelijk via http://localhost/phpBB2/install/install.php
toch bedankt,
Kris