Fresh install met oude database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Qinx
Contacteer:

Fresh install met oude database

Bericht door Qinx » 18 dec 2004, 01:55

Ik wil graag switchen naar de laatste versie van phpBB, maar ik zit met een probleem: het is onbekend wat de huidige versie. Voor zover ik tot nu toe kan nagaan is het nog altijd versie 2.0.4, met een vleugje 2.0.5 en 2.0.7.

Om van alle eventuele vervuiling af te zijn wil ik daarom in een andere directory een volledige installatie doen van 2.0.11, maar uiteraard wil ik daar dan wel de huidige database bewaren.

Is dit mogelijk? Of is de database structuur veranderd, zodat ik het gevaar loop dat een versie 2.0.11 de data verpest of em niet kan lezen? Is er een manual voor?

Alvast bedankt!

Luuk

Bericht door Luuk » 18 dec 2004, 09:28

Je kan het altijd proberen, ik denk dat het wel lukt. Zover ik weet is alleen bij de update naar versie 2.0.11 iets veranderd in de database behalve het versienummer, dat veranderd altijd.

Upload phpBB 2.0.11 zonder de map contrib en het bestand config.php. Kopieer van het oude forum config.php naar de map van het nieuwe forum. Ga naar het bestand http://www.domein.nl/forummap/install/u ... o_2011.php. Hij veranderd alles wat nodig is. Daarna moet je de map install verwijderen en als het goed is is het gelukt.

PS: maak vantevoren een database backup voor het geval er iets mis gaat.
Afbeelding

Gesloten