Editten en deleten traag

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
raymon

Editten en deleten traag

Bericht door raymon » 03 okt 2004, 20:16

Hoi, ik merk de laatste tijd dat het editten en verwijderen van berichten van mijn forum erg traag gaat. Dit terwijl posten wel gewoon binnen no-time gaat. Nu denk ik zelf dat de database een beetje groot begint te worden. Er zijn momenteel 127000 posts gemaakt en mijn search_wordmatch heeft over de 5 miljoen entries. Ik ben dan ook op zoek naar een oplossing om mijn database te optimaliseren, ik weet alleen niet helemaal hoe ik dat moet aanpakken. Werken met views van veelgebruikte tabellen, of betere indexen creeeren of wat dan ook. Is er iemand die hier ook mee te maken heeft gehad?

Raymon
webmaster http://www.ajaxtalk.nl

Tomgro
Contacteer:

Bericht door Tomgro » 03 okt 2004, 20:27

Er is een script (dat los staat van PHPBB) om alle tabellen binnen een DB te optimaliseren/sneller maken, een soort van defragmentatie.

Ik kan het script niet vinden, maar ik zal morgen even verder zoeken voor je... :roll: :thumb:

raymon

Bericht door raymon » 03 okt 2004, 20:29

Tomgro schreef:Er is een script (dat los staat van PHPBB) om alle tabellen binnen een DB te optimaliseren/sneller maken, een soort van defragmentatie.

Ik kan het script niet vinden, maar ik zal morgen even verder zoeken voor je... :roll: :thumb:
Thanks! Via phpMyAdmin kan ik ook wel redelijk wat optimaliseren, maar het blijft behelpen natuurlijk met die tool.

Gesloten