phpbb afschermen vor niet-geregistreerde gebruikers
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpbb afschermen vor niet-geregistreerde gebruikers
Ik wil een bb opzetten, echter voor een vereniging, waarbij ik de instellingen zo wil hebben dat men niet kan zien welke forums er zijn. Dit moet pas zichtbaar worden als men zich heeft aangemeld (ingelogd).
Hoe moet ik phpbb2 configureren om dit te realiseren?
Groet,
Tintoon
Hoe moet ik phpbb2 configureren om dit te realiseren?
Groet,
Tintoon
als die groep geregistreerde gebruikers echt een groep is die je hebt aangemaakt en waar dus de mensen in zitten => zet de forum permissie op PRIVATE en geef dan de groep bij groeps permissies de rechten.
als je iedereen die zich registreerd de groep "geregistreerde gebruikers" noemt (deze zitten dus niet in een groep) moet je de forum permissie op REG zetten.
als je iedereen die zich registreerd de groep "geregistreerde gebruikers" noemt (deze zitten dus niet in een groep) moet je de forum permissie op REG zetten.
Ik kick deze maar even omhoog, zit hier met een soortgelijk probleem.
Sinds een week of twee heb ik alle fora afgeschermd zodat alleen geregistreerde personen kunnen lezen en reageren. Dit werkt prima, maar op de een of andere manier zie ik in het adminpaneel toch een aantal ip's voorbij komen die wel door verschillende fora heen bladeren.
Zijn dit zoekmachines oid of het ik iets fout geconfigureerd? Bij mijn weten zouden ook zij niet door de rechtenstructuur moeten kunnen komen, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Kan iemand hier wat uit afleiden?
Sinds een week of twee heb ik alle fora afgeschermd zodat alleen geregistreerde personen kunnen lezen en reageren. Dit werkt prima, maar op de een of andere manier zie ik in het adminpaneel toch een aantal ip's voorbij komen die wel door verschillende fora heen bladeren.
Zijn dit zoekmachines oid of het ik iets fout geconfigureerd? Bij mijn weten zouden ook zij niet door de rechtenstructuur moeten kunnen komen, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Kan iemand hier wat uit afleiden?
Nee, als je als niet ingelogde gebruiker of als iemand die niet voldoende permissies, op een goede gok een forum id intoetst. Dan kom je op een pagina, als bv: "The forum you choose does not excist." Het admin paneel ziet dan echter wel dat je op die pagina zit en zal dat dus laten zien aan de admins.. De gebruiker zal niet in het forum kunnen lezen of posten!
Btw, idd best een oud topic, volgende keer kun je beter een nieuwe openen!
Btw, idd best een oud topic, volgende keer kun je beter een nieuwe openen!