Nieuwe posts aanduiding weg na sluiten IE venster

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 21:21

Als je Zonealarm Lite hebt (dus de niet betaalde) dan hoef je je niet druk te maken om cookies, gewoonweg omdat er geen support is voor cookies in Zonealarm Lite ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Sarcas
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2005, 10:34

Bericht door Sarcas » 13 feb 2005, 21:22

bee schreef:Wellicht, maar dit is geen fout in phpBB, maar in de instellingen van bezoekers. Het is niet jou fout, het is een fout in hun configuratie. Nogmaals, het phpBB team heeft geen bekende problemen hiermee.
No offense, maar dat klinkt niet logisch. Als het geen phpBB 'feature' is, waarom is er dan een MOD tegen?
De gebruikers op mijn forums zijn voornamelijk Safari (Mac) gebruikers. En iedereen heeft er in meer of mindere mate last van. Minder, als ze op het forum komen en gewoon alles lezen, meer als iemand, zoals ik, even iets korts op het forum moet doen. Ik moet dan alle postings doornemen, ander is alles weg als ik een volgende keer inlog. Ik zelf heb het getest met Safari, IE, en Firefox, vanaf verschillende locaties, i.e. met en zonder firewalls. Altijd hetzelfde resultaat.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 21:45

Dat hoort! Dat is de bedoeling! Het is zo ingesteld dat bij het beeindigen van een sessie alles topics als gelezen worden gemarkeerd, en bij een nieuwe sessie worden alle nieuwe topics verzameld ;)

Dat er een mod voor is, is voor het feit dat sommige mensen topics ongelezen willen laten voor een andere keer, maar de basisinstelling is, wat de meeste mensen het prettigst vinden, zo, dat als de sessie verloopt, alle berichten als gelezen worden markeerd.

Ik wil echt niet vervelend overkomen, maar het is absoluut geen Bug.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Sarcas
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2005, 10:34

Bericht door Sarcas » 13 feb 2005, 22:37

bee schreef:Ik wil echt niet vervelend overkomen, maar het is absoluut geen Bug.
Begrijp me niet verkeerd, ik mopper op het probleem, niet op jou :)

Ik vraag me alleen luidruchtig af waarom men iets zou willen flaggen als gelezen, als het niet is gelezen. Zou toch op zijn minst een instellinkje voor mogen komen 'flag niet gelezen posts als gelezen bij verlaten forum'. Ik heb maar twee bescheiden forumpjes, maar soms moet ik even snel iets posten, of iets bijwerken, en dan zie ik dat er 20-30 nieuwe postings zijn, en ik weet dat ik ze later niet meer terug ga zien. Da's hinderlijk.

Voor een gebruiker zie ik wel het nut. Die gaat naar een forum als ie de tijd heeft, en leest wat hij /zij wil lezen, en de rest mag vergeten worden.
Maar ik moet alles lezen wat er gepost word, en dat is een berenklus op deze manier.

Toch bedankt voor je reactie; ik weet nu in ieder geval zeker 'dat het zo hoort' en dat het dus niet aan een foutieve instelling ligt.

Ik blijf zoeken naar een oplossing!

D.

Loesje
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 okt 2004, 07:55

Bericht door Loesje » 14 feb 2005, 08:25

bee schreef:Dat hoort! Dat is de bedoeling! Het is zo ingesteld dat bij het beeindigen van een sessie alles topics als gelezen worden gemarkeerd, en bij een nieuwe sessie worden alle nieuwe topics verzameld ;)
Dat wist ik niet, dat je van het forum 'weggaat' en alles dus op gelezen moet staan. Grote wens is dus om dit misschien op te nemen in de nieuwe upgrade, dat het door de bezoeker zelf aangevinkt kan worden.
Sarcas schreef:Ik blijf zoeken naar een oplossing!
Hou me alsjeblieft op de hoogte :)

Gesloten