Nieuwe posts aanduiding weg na sluiten IE venster

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
XyonN
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:21
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Nieuwe posts aanduiding weg na sluiten IE venster

Bericht door XyonN » 13 sep 2004, 11:30

Mijn forum heeft als sinds versie 2.0.4 een naar probleem.
Als de gebruikers ingelogged zijn, wat (niet alle) berichten gelezen hebben en het Internet Explorer venster sluiten, gebeurd er iets vreemds. Zodra ze weer ingeloggen bennen, zijn de berichten die de vorige sessie niet gelezen zijn, gemarkeerd als gelezen.

Nu zou je zeggen, lees eerst alles eer je vertrekt uit het forum, maar M$ heeft de nare gewoonte rotte software te produceren die er wel eens uitklapt tijdens het surfen.

Is dit probleem bij iemand bekend?
Kontakt via MSN en Mail is ook goed.

Godspeed,
XyonN
Mac addicted!!!!!!

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe posts aanduiding weg na sluiten IE venster

Bericht door mosymuis » 13 sep 2004, 13:34

Misschien biedt deze hack uitkomst.
XyonN schreef:maar M$ heeft de nare gewoonte rotte software te produceren die er wel eens uitklapt tijdens het surfen.
Think different... http://www.mozilla.org :wink:

XyonN
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:21
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door XyonN » 13 sep 2004, 14:07

Bedankt, ik ga vanavond kijken of het allemaal werkt.
Dit schijnt, kom ik nu achter, in PHPBB2 te zitten, en niet in de coockies setup van mijn pc. Is het niet veel handiger als ze bij PHPBB.com daar eens naar kijken?

Nogmaals bedankt!


Godspeed....
Mac addicted!!!!!!

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 13 sep 2004, 16:48

Je kan ook mensen hebben die het wel prettig vonden. Ik lees nooit alle topics, en ik wil als ik dan even sluit en open niet zien dat ik nog steeds ongelezen berichten heb.

XyonN
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:21
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door XyonN » 13 sep 2004, 17:22

Dat is waar, maar laat ze je dan in ieder geval de keuze geven wat je wilt.
Ik moet ALLE topics lezen. Het is een klein forum van 20 mensen wat ik samen met een maat doe. Ik doe ook het modereren dus, als dat al moet.

Godspeed...
Mac addicted!!!!!!

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 sep 2004, 17:25

bee schreef:Je kan ook mensen hebben die het wel prettig vonden. Ik lees nooit alle topics, en ik wil als ik dan even sluit en open niet zien dat ik nog steeds ongelezen berichten heb.
Voor die mensen is er altijd nog de link "Markeer alle forums als gelezen".

XyonN
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:21
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door XyonN » 13 sep 2004, 17:27

:lol: :lol: :D :thumb:

Oke dan!!!!!
Mac addicted!!!!!!

Gebruikersavatar
WebSiteNet
Berichten: 6524
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:56
Locatie: Wieringerwerf
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 13 sep 2004, 18:39

XyonN schreef:Dit schijnt, kom ik nu achter, in PHPBB2 te zitten, en niet in de coockies setup van mijn pc. Is het niet veel handiger als ze bij PHPBB.com daar eens naar kijken?
In versie 2.2 van phpbb wordt dit verholpen.

Zie: http://area51.phpbb.com/phpBB22/

The Sting
Berichten: 762
Lid geworden op: 11 okt 2004, 16:12
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe posts aanduiding weg na sluiten IE venster

Bericht door The Sting » 03 dec 2004, 17:19

mosymuis schreef:Misschien biedt deze hack uitkomst.
XyonN schreef:maar M$ heeft de nare gewoonte rotte software te produceren die er wel eens uitklapt tijdens het surfen.
Think different... http://www.mozilla.org :wink:
Heb die mod bekeken, maar welke moet ik nu echt editen?, heb 2.0.11 om hem in te frotten.
Met groet, The Sting

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Nieuwe posts aanduiding weg na sluiten IE venster

Bericht door Bee » 03 dec 2004, 17:21

The Sting schreef:
mosymuis schreef:Misschien biedt deze hack uitkomst.
XyonN schreef:maar M$ heeft de nare gewoonte rotte software te produceren die er wel eens uitklapt tijdens het surfen.
Think different... http://www.mozilla.org :wink:
Heb die mod bekeken, maar welke moet ik nu echt editen?, heb 2.0.11 om hem in te frotten.
kijk anders gewoon even op de site van Pthiirik, link vind je in het topic gelinkt in mijn sig.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Sarcas
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2005, 10:34

Bericht door Sarcas » 12 feb 2005, 13:14

Heb hetzelfde probleem. Vreselijk irritant, het gebeurd zo vaak dat ik belangrijke posting mis omdat opeens alles als gelezen staat, terwijl dat niet zo is. Ik vind het maar een rare actie. Iets is of gelezen, of niet, naar mijn idee.

Ik heb wat naar die hack gekeken, maar het ziet er allemaal nogal ingewikkeld uit. Ik durf het eigenlijk niet zo goed aan. Ik hoop maar dat in een toekomstige versie dit gecorrigeerd is, want dit is zwaar eh... knudde.

S.

Loesje
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 okt 2004, 07:55

Bericht door Loesje » 13 feb 2005, 19:46

Hier is ook nog steeds het probleem dat vele bezoekers na verlaten van het forum en de terugkomt de mapjes op gelezen staat terwijl er wel nieuwe berichten zijn. Erg irritant voor betreffende bezoekers. Het vreemde is dat niet iedereen er last van heeft. De coockie instellingen staan hier goed dus dat is het niet.

Kan het geen bug zijn in versie 2.0.11? Kan of wil iemand daar iets over zeggen? Ikzelf weet niet meer hoe het verder opgelost moet worden :(, je wilt toch graag je bezoekers tevreden houden.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 19:52

Loesje schreef:Hier is ook nog steeds het probleem dat vele bezoekers na verlaten van het forum en de terugkomt de mapjes op gelezen staat terwijl er wel nieuwe berichten zijn. Erg irritant voor betreffende bezoekers. Het vreemde is dat niet iedereen er last van heeft. De coockie instellingen staan hier goed dus dat is het niet.

Kan het geen bug zijn in versie 2.0.11? Kan of wil iemand daar iets over zeggen? Ikzelf weet niet meer hoe het verder opgelost moet worden :(, je wilt toch graag je bezoekers tevreden houden.
Laat die gebruikers hun cookies eens opruimen. Ze moeten dan wel opnieuw inloggen, maar het helpt in veel gevallen wel. Vaak is het een verkeerde browser/firewall instelling.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Loesje
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 okt 2004, 07:55

Bericht door Loesje » 13 feb 2005, 19:53

OK Bee, ik zal dat eens melden, maar weet je nog een tip?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 19:57

Loesje schreef:OK Bee, ik zal dat eens melden, maar weet je nog een tip?
Ja, laat de gebruikers eens een andere browser gebruiken zoals http://www.opera.com / Opera of http://www.getfirefox.com / Firefox, en laat ze eens kijken naar de instellingen van een eventuele firewall.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Loesje
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 okt 2004, 07:55

Bericht door Loesje » 13 feb 2005, 19:59

Welke instelling zou bv van firewall daar invloed op hebben, weet jij dat?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 20:01

Bij mij in Zonealarm vindt je het op
Privacy --> Main --> Cookie Control --> Custom , Daar moet je private headers uitvinken.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Loesje
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 okt 2004, 07:55

Bericht door Loesje » 13 feb 2005, 20:02

OK, ga ik dat ook eens melden, wie weet.

Komt er ooit nog een versie 2.012? ik lees namelijk wel veel dat php forums daar last van hebben, wie weet komt het met een nieuwere versie wel goed.;)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 20:07

Wellicht, maar dit is geen fout in phpBB, maar in de instellingen van bezoekers. Het is niet jou fout, het is een fout in hun configuratie. Nogmaals, het phpBB team heeft geen bekende problemen hiermee.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Loesje
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 okt 2004, 07:55

Bericht door Loesje » 13 feb 2005, 20:44

Ok Bee, duidelijk. dat van zonealarm heb ik gemeld, maar weet jij ook hoe dat is bij niet betaalde versies van zonealarm? Daar zou die instellingen niet instaan.

In elk geval heel erg bedankt voor je snelle en duidelijke reacties.

Gesloten