Wintertijd
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Yep, maar wij hebben geen enkele buitenlandse gast op het forumStef schreef:Dit doet dan hetzelfde:
Maarrr, iemand die in Australië woont krijgt dan de NL-wintertijd.Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '1.00';
maar idd die van jou is nog korter dan die van mij
Baas boven baas maar weer

Edwin
Dit werk bij mij prima..
Ik run deze UPDATE commando's even in phpadmin en alles staat goed.
FredB
Code: Selecteer alles
Van Winter naar zomertijd de klok moet 1 uur vooruit
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00';
UPDATE phpbb_config SET config_value = '2' WHERE config_name = 'board_timezone';
Van zomer naar Wintertijd de klok moet 1 uur achteruit:
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '1.00' WHERE user_timezone = '2.00';
UPDATE phpbb_config SET config_value = '1' WHERE config_name = 'board_timezone';
FredB
deze sql uitvoeren he
Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '1.00' WHERE user_timezone = '2.00';
UPDATE phpbb_config SET config_value = '1' WHERE config_name = 'board_timezone';
haai
- Will..uuhm..
- Will..uuhm..
Lang leve de lente. 

FiPo schreef:Beste beheerders,
Dit weekend (zaterdag op zondag) kunnen we helaas een uur korter slapen, dit betekent dus dat om 02:00 uur de klok een uur vooruit moet worden gezet naar 03:00, zo ook op je phpBB forum. Dit kunnen de leden zelf, maar je kunt het net zo makkelijk voor iedereen in één keer doen. Stuk klant vriendelijkheid naar de gebruikers toe. Denk ik maar zo!
Je kunt het zelf doen door de volgende query te draaien: (Hoe? Uitleg hier!)Moeite met een sql query? Stop 'm in de DB Update generator!Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00'; UPDATE phpbb_config SET config_value = '2' WHERE config_name = 'board_timezone';
De eerste regel zorgt er voor dat alle gebruikers die tijdzone GMT +1 hadden aan geklikt nu word omgezet naar GMT +2.
De tweede regel zet in je beheerderspaneel de tijdzone op GMT +2, zo kunnen gasten en nieuwe leden gelijk de nieuwe tijd meepikken.
Vragen? Stel ze gerust!