NOOD! Klokprobleem nog steeds aanwezig

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
patz
Contacteer:

Bericht door patz » 08 aug 2006, 12:33

Het ziet er allemaal goed uit, ik sta als admin opgegeven. Verder niemand enkel wat moderators.

De link op het forum naar ACP zie ik ook wel staan, maar de pagina kan niet worden weergegeven.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 08 aug 2006, 13:13

Ik zou naar phpmyadmin gaan en
phpbb_config downloaden (ook als backup)
dan open maken

en ook van een verse install de php_config file pakken deze in een texteditor bekijken en vergelijken met elkaar. Aanpassen aan de hand van de ‘schone’
phpbb_config.

Wat ik ook raar vind is dat de datums van je posts ook veranderd is naar ‘1’
i.p.v. een datum en er staat ook niet gisteren of vandaag maar ‘1’.
Misschien is dat ook in de phpbb_config te wijzigen.
Het lijkt er op dat de sql querry die je hebt uitgevoerd om de tijd te wijzigen
Veel settings veranderd heeft naar 1.

Als je klaar bent met veranderen dan delete je phpbb_config in phpmyadmin,
En installeer je je nieuwe phpbb_config om te zien of dit wat verbeterdm

Ook een idee is dat je admin waarschijnlijk in Subsilver template staat en dat daar ook wat mee aan de hand zou kunnen zijn.

patz
Contacteer:

Bericht door patz » 08 aug 2006, 13:28

Zal ik doen, alleen waar vind ik een schone phpbb_config? Heeft iemand deze, of moet ik deze apart installeren?
Mijn server lijkt nu ook ff errug traag te zijn of het moet ergens anders aan liggen. Ik krijg namelijk de melding: De verbinding werd geherinitialiseerd

Ik heb op mijn domein namelijk ook een andere site draaien, op een andere database. Ook bevat deze een forum, waar ik nu dus niet op kom.

De phpbb_config heb ik wel weten te bemachtigen van mijn site. Dus enkel een lege zal voor mij voldoende zijn om te kunnen vergelijken

foreverfan

Bericht door foreverfan » 08 aug 2006, 13:32

De snelste manier op dit moment is een andere database aanmaken waarin je een schoon forum installeert. Of je moet op google kijken of je phpbb_config ergens kan vinden. Nadat alels gelukt is kan je de directory met het test forum verwijderen met http://www.net2ftp.com/

patz
Contacteer:

Bericht door patz » 08 aug 2006, 13:45

De settings zijn inderdaad veranderd. Mij is opgevallen, dat na het inloggen, deze tijden weer goed staan vermeld.

patz
Contacteer:

Bericht door patz » 08 aug 2006, 14:35

Mag ik je/jullie ontzettend bedanken voor de support???!!!!! Zo te zien is na het aanpassen de boel weer op gang. Ik moet alles eerst nog even zorgvuldig nakijken, maar zo op het eerste ook ziet het er gelikt uit!

Het was inderdaad het geval dat door de invoering van mijn SQL, de hele mikmak in phpbb_config naar 1.00 was gezet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling he?

Nu rest mij nog een ding, namelijk dat waar ik de topic oa. voor begonnen was.... De tijdsinstelling

foreverfan

Bericht door foreverfan » 08 aug 2006, 14:44

Graag gedaan hoor :thumb: , maak een backup van je forum (sql) van hoe hij nu is :idea: en vind een sql update die wel werkt om je tijd aan te passen.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 08 aug 2006, 14:51

Dit kan daarbij ook handig zijn:

http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=12

Volgens mij kan je trouwens de tijd in het configuratiepanel van je ACP aanpassen (de GMT).

Dit vond ik op een forum:
Als het forum de tijd correct moet weergeven, zul je je tijdszone moeten instellen. De tijd in phpBB 2.0.0 werkt niet met zomertijd, dus als het zomertijd is, verhoog je de GMT met 1 uur. Voorbeeld: ben je in een GMT-5 zone, dan stel je de tijdszone in op GMT-4.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 08 aug 2006, 15:13

foreverfan schreef:Dit kan daarbij ook handig zijn:

http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=12

Volgens mij kan je trouwens de tijd in het configuratiepanel van je ACP aanpassen (de GMT).

Dit vond ik op een forum:
Als het forum de tijd correct moet weergeven, zul je je tijdszone moeten instellen. De tijd in phpBB 2.0.0 werkt niet met zomertijd, dus als het zomertijd is, verhoog je de GMT met 1 uur. Voorbeeld: ben je in een GMT-5 zone, dan stel je de tijdszone in op GMT-4.
Pak eens een bak koffie, en lees dan eens het hele topic door.
Ook die andere pagina's. :bier:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

foreverfan

Bericht door foreverfan » 08 aug 2006, 19:30

Ik heb het gelezen, Ik heb inmiddels bij mij zelf de tijd aangepast met de
SQL:

UPDATE phpbb_users SET user_timezone = 2

Bij mij staat de tijd nu op de Nederlandse tijd, ik heb alleen nog geen zomer of wintertijd geïnstalleerd dat probeer ik ook nog wel uit.

Met de zomer wintertijd mod is het ook gelijk een uur later waardoor ik de sql query

UPDATE phpbb_users SET user_timezone = 1

heb opgevoerd wat de tijd weer corrigeerde

patz
Contacteer:

Bericht door patz » 08 aug 2006, 19:56

Liep de jouwe ook 2 uur achter?

foreverfan

Bericht door foreverfan » 08 aug 2006, 20:46

Ja die van mij liep ook 2 uur achter maar met de zomertijd wintertijd module werd dat 1 uur daarom moest ik de sql query weer opnieuw invoeren na het installeren van die mod.

Denskie War
Contacteer:

Bericht door Denskie War » 23 aug 2006, 15:13

die van mij loopt 15 minuten voor en het staat op GMT+4.5

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 23 aug 2006, 15:18

Ik denk dat het aan de server zelf ligt dan. Ik moet ook GMT + 2 zetten terwijl België maar in GMT +1 zit (ook NL trouwens) en de server staat ook in Nederland . zie ook : http://www.worldtravelserver.com/popup/ ... /gmt_1.jpg

de oplossing hiervoor is gewoon valspelen en de tijd zelf aanpassen.

Gesloten