Ik weet niet of phpBB2 en Oracle goed samen gaan, volgens mij eigenlijk niet (phpBB3 wel). Ik ben niet bekend met Oracle, maar dit soort problemen treden normaal alleen op bij verhuizingen of terugplaatsen van backups. Terugdraaien is niet mogelijk, je kan het alleen herstellen als je een backup hebt.
http://www.phpbb.com/support/documentat ... section2_1
Vreemde tekens, karaktersetprobleem
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: Vreemde tekens, karaktersetprobleem
en bij de TS ? Wij zitten namelijk ook met dit probleem... Alleen, in de db zitten de karakters juist, op het scherm worden ze niet juist getoond.
Bij de nieuwe server hebben we wel een hogere php-versie & een hogere my-sql versie. Charactersets aanpassen in db & code leveren niks op
. (ofwel zien we natuurlijk nog iets over 't hoofd
)
Bij de nieuwe server hebben we wel een hogere php-versie & een hogere my-sql versie. Charactersets aanpassen in db & code leveren niks op

Re: Vreemde tekens, karaktersetprobleem
Welke set word er nu gebruikt? phpBB2 was niet erg sterk met UTF-8, echt goede ondersteuning hiervoor zit in phpBB3 wel ingebouwd. Het fijne weet ik er niet van, misschien dat ze op phpbb.com wat meer kunnen vertellen. Je kan wel proberen of een upgrade naar 3 werkt, als de overstap een overweging waard is.