Meerdere vragen (avatars/fototopic/rangen)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Is je avatar instelling dan wel goed voor dit plaatje?Elkana schreef:Ok. Allemaal bedankt voor jullie reacties over het 'fototopic'. Maar ik doe maar géén fototopic. Ik kan tenslotte ook op mijn gewone website foto's laten plaatsen door leden.
Twee van de drie vragen zijn nu beantwoord. Bedankt! :thumb:
Maar nu de laatste nog? Als ik een avatar probeer te uploaden krijg ik de volgende melding: "De avatar moet een .jpg, .gif of .png zijn." Terwijl ik het plaatje al op alle drie manier geprobeerd heb te uploaden, lukt het nog steeds niet. De maximale grootte is 100x100 en 98KB.
Standaard staat tie ingesteld op maximale grootte= 6 kb (of 6144 bytes), zoals in de handleiding is te lezen:
http://www.phpbb.nl/index.php?pag=gebru ... ng#3.2.2.5
Of is je vertaling naar bytes misschien niet goed geweest als je een maximale grootte van 98 Kb accepteert?
Ik moet er niet aan denken als members avatars van 98 kb gaan uploaden

Groetjes,
Boris
Ik heb het zo ingesteld:
Maximale avatar bestandsgrootte
Voor geüploade avatar bestanden = 100000 Bytes (erg groot ja...
Wat is geschikt? Wat raad je aan?)
Maximale avatar afmetingen
(Hoogte x breedte in pixels) = 100x100
Map onder je standaard phpBB-map, bv. images/avatars = images/avatars
Map onder je standaard phpBB-map voorgeladen afbeeldingen, bv. images/avatars/gallery = images/avatars/gallery
Ik heb nu avatars geupload in de gallery map zodat mensen kunnen kiezen. Dat werkt.
Maar uploaden nog steeds niet.
Maximale avatar bestandsgrootte
Voor geüploade avatar bestanden = 100000 Bytes (erg groot ja...

Maximale avatar afmetingen
(Hoogte x breedte in pixels) = 100x100
Map onder je standaard phpBB-map, bv. images/avatars = images/avatars
Map onder je standaard phpBB-map voorgeladen afbeeldingen, bv. images/avatars/gallery = images/avatars/gallery
Ik heb nu avatars geupload in de gallery map zodat mensen kunnen kiezen. Dat werkt.
Maar uploaden nog steeds niet.
Vervelend. Ik heb een image gemaakt van mijn settings (weliswaar in het Engels, maar dat moet geen probleem zijn)

Check je paden goed. Staat het pad goed t.o.v. van je root? etc.
Stomme vraag wellicht, maar om het uit te sluiten: staat 'Enable Avatar Uploading' toch op 'ja'?
Als dat allemaal klopt en dit werkt ook niet dan kan ik je helaas niet verder helpen.
Boris
Check je paden goed. Staat het pad goed t.o.v. van je root? etc.
Stomme vraag wellicht, maar om het uit te sluiten: staat 'Enable Avatar Uploading' toch op 'ja'?
Als dat allemaal klopt en dit werkt ook niet dan kan ik je helaas niet verder helpen.
Boris