[Beginner] met algemene vragen en informatie verzoek...
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

TATAAA!
Laatste vraag voor vandaag dan maar... Hoe maak ik snel een aardige maar simpele banner? Software heb ik hier niet voor, maar downloaden kan altijd natuurlijk...
als het maar klein en makkelijk is, ik hang achter een modem en ben nog steeds geen expert...
En wederom bedankt natuurlijk!

Laatste vraag voor vandaag dan maar... Hoe maak ik snel een aardige maar simpele banner? Software heb ik hier niet voor, maar downloaden kan altijd natuurlijk...

En wederom bedankt natuurlijk!
Laatst gewijzigd door ewoud op 13 okt 2003, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
op http://www.jasc.com kun je gratis psp downloaden.... zoek via google wat plaatjes op en ga ze bewerken....zo heb ik het ook gedaan.....
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
Mocht iemand tijd hebben....
podium4 Grazie! maar idd een beetje groot. Ik had wel eens wat progjes op download.com gezien, maar die zijn niet gratis meer dan wordt je banner (plaatje) clickable en linkt naar de bannerfactory home page... dat willen we niet hebben natuurlijk. Iemand met een snel simpel progje? Let me know. Of-> [
]Mocht er iemand tijd hebben, een simpele banner, voor op het plekje van de phpbb banner. Italiaans vlaggetje met http://www.sognoditoscana.com. Betekend dromen van toscana (ofwel Tuscan Dreams). [/
]

Laatst gewijzigd door ewoud op 13 okt 2003, 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat is simpel?
of 
P.s. als het goed is veranderd de rechter rechtsonder .. tis gradient.. dus op sommige gronden ziet het er echt niet uit..
P.s. als het goed is veranderd de rechter rechtsonder .. tis gradient.. dus op sommige gronden ziet het er echt niet uit..
[+] Isento at DeviantArt
Bijna perfect!
Leipo, bedankt! Het linker plaatje ga ik straks uploaden. Het rechterplaatje is mooier, alleen jammer van de schaduw [en de spelling...], die komt niet mooi uit, misschien kan ie zonder schaduw? !Onwijs bedankt! 

Wow! Zijn er echt alleen maar aardige mensen hier ?....
Hoe groot?
Tja, ik ben nog een beetje aan het klooien, uiteindelijk zou ik een site als FlorisD willen gaan draaien. Ik denk dat ie de Clasic_Template heeft gebruikt, dat is de template die ik wil gaan instaleren (wanneer ik dit alles wat beter begrijp). In dat geval mag het dus het beeld volledig van links naar rechts benutten, niet te hoog aangezien er nogal wat forum-onderwerpen onderhangen.
Tot die tijd zou een logo met de afmetingen van
perfect zijn! Italiaanse vlag lijkt me het meest logische als basis, verder zal ik de kleuren van het forum niet aan gaan passen, daar zal het een beetje mee moeten rijmen. De achtergrond is net als hier wit. Die letters zoals Leipo in z'n rechter-plaatje had vond ik mooi!
Voor alle hulp zover!
Tja, ik ben nog een beetje aan het klooien, uiteindelijk zou ik een site als FlorisD willen gaan draaien. Ik denk dat ie de Clasic_Template heeft gebruikt, dat is de template die ik wil gaan instaleren (wanneer ik dit alles wat beter begrijp). In dat geval mag het dus het beeld volledig van links naar rechts benutten, niet te hoog aangezien er nogal wat forum-onderwerpen onderhangen.
Tot die tijd zou een logo met de afmetingen van
Banner is naar mijn oog de Itialiaanse vlag met het Radial Blur Zoom effect erop.. verder tekst gewoon in elk proggie te maken voor je.. 

[+] Isento at DeviantArt
Banner wishlist!
Banner, weer in een rustige kleurenset, liefst conform de forum opzet. Je moet er wel een echt italie gevoel bij krijgen. De flag is altijd goed natuurlijk, maar gewoon de drie kleuren van de flag combineren is misschien mooier. Een beetje beweging in de banner kan nooit kwaad natuurlijk, als de file maar klein blijft.
De indeling van FlorisD vind ik i.i.g. heel mooi, het logo/plaatje/webadres boven met de informatieve text (slogan) eronder.
Over de text (slogan) in of onder de banner ben ik nog niet uit. Het forum is de start van een toekomstige comunity. Je zal hier later allerhande informatie vinden over Italie, van eten en drinken naar typish italiaanse producten (messen/auto's/kleding etc) tot emigreren, huizen kopen of vakanties boeken. Hoe plak je dit alles in één pakkende zin
?
De letterlijke Nederlandse vertaling van 'sogno di toscana' is: dromen over toscane.
In het engels vertaald is het al een stuk mooier: Tuscan Dreams.
De insteek van het forum is een beetje dat iedereen eigenlijk wel droomt van een mooi huis, lekker rustig leven op een (vaak schijnbaar onberijkbare) mooie plek. Daar kun je wat betreft italie op deze website alvast vragen over stellen, met elkaar meningen en ervaringen uitwisselen en er uiteindelijk (letterlijk) van proeven (door foto's, recepten etc.).
Ik hoop dat dit voldoende informatie is... Vragen? Roept u maar!
Als iemand mij kan vertellen hoe ik het "Classic" theme (Version 1.3 by Vjacheslav Trushkin) in mijn forum kan zetten, ben ik al bijna klaar, met een klus waar ik 2 maanden voor had gerekend!!!!
Ewoud is niet gewoon blij... maar echt met stomheid geslagen!
De indeling van FlorisD vind ik i.i.g. heel mooi, het logo/plaatje/webadres boven met de informatieve text (slogan) eronder.
Over de text (slogan) in of onder de banner ben ik nog niet uit. Het forum is de start van een toekomstige comunity. Je zal hier later allerhande informatie vinden over Italie, van eten en drinken naar typish italiaanse producten (messen/auto's/kleding etc) tot emigreren, huizen kopen of vakanties boeken. Hoe plak je dit alles in één pakkende zin

De letterlijke Nederlandse vertaling van 'sogno di toscana' is: dromen over toscane.
In het engels vertaald is het al een stuk mooier: Tuscan Dreams.
De insteek van het forum is een beetje dat iedereen eigenlijk wel droomt van een mooi huis, lekker rustig leven op een (vaak schijnbaar onberijkbare) mooie plek. Daar kun je wat betreft italie op deze website alvast vragen over stellen, met elkaar meningen en ervaringen uitwisselen en er uiteindelijk (letterlijk) van proeven (door foto's, recepten etc.).
Ik hoop dat dit voldoende informatie is... Vragen? Roept u maar!

Als iemand mij kan vertellen hoe ik het "Classic" theme (Version 1.3 by Vjacheslav Trushkin) in mijn forum kan zetten, ben ik al bijna klaar, met een klus waar ik 2 maanden voor had gerekend!!!!
Wijziging: Ik denk dat dit wel moet gaat lukken, readme gelezen....
[edit2]ciao = doei | grazie = bedankt | mille = duizend[/edit2]
Ewoud is niet gewoon blij... maar echt met stomheid geslagen!
Laatst gewijzigd door ewoud op 14 okt 2003, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie lap tekst.
Om even terug te komen op je laatste vraag.
Ga naar http://www.phpbbhacks.com/templates.php en download de zip.
Pak die uit en zet de map in je /templates/ dir.
Instaleer de template in het admin panel en kies heb vervolgens in configuratie 8)
Klaar...
Je moet wel je banner weer opnieuw doen
Om even terug te komen op je laatste vraag.
Ga naar http://www.phpbbhacks.com/templates.php en download de zip.
Pak die uit en zet de map in je /templates/ dir.
Instaleer de template in het admin panel en kies heb vervolgens in configuratie 8)
Klaar...
Je moet wel je banner weer opnieuw doen

banner opnieuw -> talen?
Banner opnieuw uploaden of alleen de verandering in de nieuwe overall_header aanpassen? Ik ga even klooien... Kan niet zoveel misgaan begrijp ik...
Clasic style staat.
Het is weer gelukt, zie net dat de achtergrond kleur van de clasic style niet wit is... Maar goed, ik denk dat ik er vanaf hier wel zelf uit moet komen! Gaat allemaal veel te makkelijk zo, straks wordt ik nog lui... Bedankt allemaal (wederom) en mocht je info over Italie zoeken, je weet me nu wel te vinden denk ik.