Alles behouden alleen ander forum.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 13 okt 2003, 21:06

Je hebt een DB met prefix phpBB .. je installed opnieuw een forum met prefix phpBB .. dan zegt ie ''this allready exist'' ofzo iets..
Dan klopt zijn antwoord als ''SETUP'' toch niet.. of heb ik hier wat van het topic gemist :?:
[+] Isento at DeviantArt

LadyBug
Contacteer:

Bericht door LadyBug » 13 okt 2003, 21:08

Nee die klopt ook niet...
Maar dan hoef je toch niet gelijk hem uit te maken voor dumbass...

En ik wees je erop dat hij ze niet herschrijft zoals je zelf in je laastste reply zegt.

Dus je spreekt jezelf tegen :roll:

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 13 okt 2003, 21:25

Ik zeg dat de prefix dan niet gebruikt kan worden of overgeschreven wordt.. in allebei mijn posts.. waar wordt ik tegenstrijdig.. :?:
[+] Isento at DeviantArt

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 okt 2003, 08:17

Mensen mensen denk nou eensna, het gaat erom dat men een tweede forum kan beheren met precies dezelfde tabellen, op tabellen als phpbb_topics, phpbb_posts en phpbb_post_text na. Je kan dus makkelijk een ander prefix gebruiken maar hoe koppel je dan bijvoorbeeld phpbb_users uit de andere database aan de nieuwe?

timgoud

Bericht door timgoud » 14 okt 2003, 08:20

Stefkuh schreef:
raymon schreef: door alle verwijzingen in je bestanden die eigenlijk naar de zogenaamde 2de prefix_users laat verwijzen naar phpbb_users. Ik heb ook niet gezegd dat dit makkelijk is :D
Waar?
waar hij vroeg waar hij het moest veranderen en dan is in de setup (die pefix voor het forum)

Stef

Bericht door Stef » 14 okt 2003, 08:27

mosymuis schreef:Mensen mensen denk nou eensna, het gaat erom dat men een tweede forum kan beheren met precies dezelfde tabellen, op tabellen als phpbb_topics, phpbb_posts en phpbb_post_text na. Je kan dus makkelijk een ander prefix gebruiken maar hoe koppel je dan bijvoorbeeld phpbb_users uit de andere database aan de nieuwe?
Dus het gaat niet? of het moet mij lukken ze aan elkaar te koppelen?

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 14 okt 2003, 08:58

Het is wel mogelijk.. je moet volgens mij in prefix_config allebei een zin toevoegen naar elkaar de databases..
En in config.php zorgen dat je met 2 DB's connect..
[+] Isento at DeviantArt

raymon

Bericht door raymon » 14 okt 2003, 12:01

Of je schrijft een redelijk simpel perl scriptje die alle bestanden van je 2de forum inleest en alle prefix_tabel aanpast in de naam die je wil..

dus

inlezen bestand
zoeken naar prefix_users
vervangen in phpbb_users
schrijven bestand

etc, etc. op hotscripts.com staat er vast wel 1 kant en klaar (basic perl, heb nu alleen ff niet de tijd om het te maken). Dit doe je dan met alle tabellen die je wel hetzelfde wilt houden, volgens mij moet het dan werken als een trein..

Stef

Bericht door Stef » 14 okt 2003, 14:25

Nu word het mij te moeilijk.

Zou je het nog een keer goed willen uitleggen :)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 okt 2003, 16:30

Stefkuh schreef:
mosymuis schreef:Mensen mensen denk nou eensna, het gaat erom dat men een tweede forum kan beheren met precies dezelfde tabellen, op tabellen als phpbb_topics, phpbb_posts en phpbb_post_text na. Je kan dus makkelijk een ander prefix gebruiken maar hoe koppel je dan bijvoorbeeld phpbb_users uit de andere database aan de nieuwe?
Dus het gaat niet? of het moet mij lukken ze aan elkaar te koppelen?
Wellicht kan je het in de data van je 2e forum zo aanpassen in de PHP bestanden, maar vraag me niet hoe. Lijkt me ook een riscy werkje...

raymon

Bericht door raymon » 14 okt 2003, 17:39

Volgens mij moet het op de volgende manier kunnen werken:

- Je installeert je hoofd-forum met prefix phpbb_
- In een andere map installeer je je sub-forum met prefix sub_
- Je laat je button 'Artikelen' (of zoiets) verwijzen naar de index.php van je sub-forum
- Je past alle tabellen in AL je bestanden in je sub-forum aan waarvan je wilt dat die gebruik blijven maken van je hoofd-forum, zoals;

sub_banlist, sub_disallow, sub_user-groups, sub_users, sub_smilies etc, oftewel, alle tabellen die de informatie uit de hoofd-forum moet gebruiken. Dit kun je handmatig doen, maar dan wens ik je veel plezier de komende dagen. Je kunt ook een Perl scriptje schrijven die dat voor je doet

- inlezen bestand
- zoeken naar sub_tabel
- vervangen in phpbb_tabel
- schrijven bestand

etc..

Volgens mij moet het dan gaan lukken. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het klinkt wel heel logisch. Ik hoor graag of het inderdaad werkt.

Succes!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 okt 2003, 17:46

raymon schreef:- Je past alle tabellen in AL je bestanden in je sub-forum aan waarvan je wilt dat die gebruik blijven maken van je hoofd-forum, zoals;
Dat zei ik dus ook al, de vraag is alleen of dat zomaar kan. Zomaar op goed geluk aan gaan prutsen zal niet werken ben ik bang.

raymon

Bericht door raymon » 14 okt 2003, 17:51

mosymuis schreef:
raymon schreef:- Je past alle tabellen in AL je bestanden in je sub-forum aan waarvan je wilt dat die gebruik blijven maken van je hoofd-forum, zoals;
Dat zei ik dus ook al, de vraag is alleen of dat zomaar kan. Zomaar op goed geluk aan gaan prutsen zal niet werken ben ik bang.
zomaar op goed geluk is JUIST de enige manier om het te proberen. Veel mis kan er niet gaan. Je past niets aan op je hoofdpagina, dus als het niet werkt, doet het ook niets lijkt me. Als je de ruimte hebt zou je het uiteraard eerst even kunnen testen.. maar ja.. testen is voor mietjes :twisted: :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 okt 2003, 17:57

raymon schreef:Je past niets aan op je hoofdpagina, dus als het niet werkt, doet het ook niets lijkt me.
Da's dan ook weer waar. :)

Stef

Bericht door Stef » 14 okt 2003, 18:00

Ik ga het eens rustig op mij in laten werken..
En dan neem ik de beslissing wat ik zal doen.

Want anders moet ik iets anders bedenken voor mijn Artikelen :)

Raffel

Bericht door Raffel » 15 okt 2003, 07:50

DeMolT schreef:http://frankyang.net/index.php
dat is wat je dan krijgt meerdere forums onder een forum :roll:
Dàt heb ìk wel nodig, hoe doe je dat?

Stef

Bericht door Stef » 15 okt 2003, 14:57

Ondertussen heb ik een andere oplossing gevonden 8)
Raffel schreef:
DeMolT schreef:http://frankyang.net/index.php
dat is wat je dan krijgt meerdere forums onder een forum :roll:
Dàt heb ìk wel nodig, hoe doe je dat?
Zoek: Category Herarchy mod ofzo..

Gesloten