Search functie verwijderen.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
The Streets

Search functie verwijderen.

Bericht door The Streets » 12 jul 2004, 22:50

Ik heb een forum lopen op lycos. Gaat al best lang goed maar de ruimte is natuurlijk niet onbeperkt.

Ik heb bij het backuppen gemerkt dat vooral de tabelen die met zoeken te maken hebben erg groot zijn. En ik vroeg mij af of daar iets aan te doen is. Ik heb hier gezocht en wel enkele topics gevonden. Maar ik wil het simpel houden en waarschijnlijk gewoon de hele functie uitschakelen/verwijderen. Want ik heb niet het idee dat er veel gebruik van wordt gemaakt.
Ik wil alleen wel even zeker weten of dat veilig is.
De simpelste manier lijkt mij om tabellen regelmatig te legen en de link naar zoeken van de index te halen. Is dat veilig?

En als hij eventueel echt weg kan, [dus ook niet steeds nieuwe woorden blijft toevoegen] is dat dan makkelijk genoeg uit te voeren voor een leek als ik?

Mocht iemand zich toch een topic herinneren met antwoorden hierop dan link maar.

Podium4

Bericht door Podium4 » 12 jul 2004, 23:00

Er zijn allerlei manier om dat te doen inderdaad.

De makkelijkste is om de search.php te verwijderen en de search tabellen regelmatig te legen niet verwijderen!

Het kan ook uitgebreider, zodat je tabellen kunt verwijderen en er geen zoekwoorden meer worden toegevoegd aan de tabellen. Dit is echter best veel werk, en als je iets fout doet kan dat heel vervelend zijn om een actief forum...

Als je toch graag op de uitgebreide manier de complete search functie eruit wil slopen, en de tabellen verwijderen moet je het maar even zeggen. Samen komen we er wel uit namelijk... Bedenk wel altijd dat je voor je een bestand aanpast altijd een backup van het niet aangepaste bestand bewaart zodat je terugkunt in geval van problemen...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 jul 2004, 00:11

Hier heb je misschien iets aan, over het permanent verwijderen van de zoekfunctie zelf heb ik gek genoeg niets kunnen vinden. Al zal het niet al te moeilijk zijn; het zijn maar enkele functies waar telkens naar wordt verwezen.

The Streets

Bericht door The Streets » 13 jul 2004, 07:41

podium4 schreef:De makkelijkste is om de search.php te verwijderen en de search tabellen regelmatig te legen niet verwijderen!
Dat was ook mijn plan, mooi dat dat iig kan. Daar ben ik tevreden mee als voorlopige oplossing.
Ik ben ook weer geen totale leek, heb al wel enkele mods geïnstalleerd, maar dat was allemaal met zo'n stap voor stap schema. En dat kon ik hier voor inderdaad ook nergens vinden.
En aangezien ik die mods alleen maar uitvoer en dus geen idee heb wat ik eigenlijk wijzig zit zelf aanpassingen maken er voor mij niet in.

Maar hiermee ben ik voor nu tevreden, bedankt. :D

Mosymuis ook bedankt maar dat is niet wat ik zoek.

Nog even een ander vraagje, al is eerder gevraagt en nu niet gezocht maar we zijn nu toch bezig. En misschien is er inmiddels wel een oplossing. :wink:
Bij PHPAdmin van lycos kan ik steeds maar hele kleine hapjes backuppen.
Is daar misschien wat aan te doen? Zodra ik te grote dingen pak download hij een leeg bestand..

Podium4

Bericht door Podium4 » 13 jul 2004, 16:35

Ja daar is wat aan te doen... neem een betaalde host... :lol: :lol: :lol: (en alsjeblieft niet dat vreselijke LIJKos webbuilder troep, daar hebben we al zo vaak problemen over te horen gekregen hier...)

Van een gratis service hoef je geen kwaliteit te verwachten dus...

Bekijk ook dit eens...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

The Streets

Bericht door The Streets » 14 jul 2004, 16:46

podium4 schreef:Ja daar is wat aan te doen... neem een betaalde host... :lol: :lol: :lol:
Dat is inderdaad de beste oplossing denk ik, komt er misschien ooit nog wel is van.
Maar ook dan heb ik een backup nodig.. :P :cry:

Gesloten