Vraagje van een groentje

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
nika

Vraagje van een groentje

Bericht door nika » 07 jul 2004, 10:36

Wij hebben een forum draaien op http://www.hondenroedel.nl

Nu draait dit forum op een windows server en moet worden overgezet naar een linuxserver

Van de hoster heb ik keurig gegevens gekregen van de linuxserver zodat ik kan gaan uploaden, als alles klaar is zal hij de domeinnaam aan de linuxhosting koppelen. Heb dus ook een preview-url gekregen etc.

Maar..............hoe moet ik het forum nu overhevelen?
Moet ik eerst weer het basisforum installeren en kan ik daarna de back up terugzetten?
Of werkt dat allemaal anders?

Ik heb gekeken bij http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8 maar weet niet zeker of dit ook geldt voor het overzetten van een windowsserver naar een linuxserver? De host blijft namelijk gewoon hetzelfde.

De back up is ongeveer 36 MB groot :wink:

NB.....ik ben een PHP-leek :lol: , zeg maar blonT dus als er in simpel begrijpelijk nederlands zou kunnen worden geantwoord ben ik blij :lol:

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 07 jul 2004, 10:39

Volgensmij maakt het geen bal uit dat je nu een linuxserver krijgt. Je kunt dus gewoon dat artikel volgen. Wél zou je de database in stukjes via phpmyadmin terug moeten zetten, want je krijgt helaas een grote database niet in één keer terug gezet! :)

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 07 jul 2004, 10:53

Als phpmyadmin en ftp werkt is het hetzelfde.

Belangrijk met zo'n grote back-up is wel dat je het back-up bestand opent in je editor en het tabel voor tabel doet (kleine tabellen kunnen samen).

Een enorme database van 36MB kan hij namenlijk nie in een keer aan aan. :)

nika

Bericht door nika » 07 jul 2004, 11:10

Ok....nieuwe vraag

Die back up wil ik maken via myadmin maar dat ziet er dus anders uit als op het voorbeeld :?

Afbeelding

Wat moet ik in dit geval aan en afvinken??? :oops:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 07 jul 2004, 11:13

Dat kan. Druk op selecteer alle tabellen, en sleecteer gzipt en druk op start. Dat is dus hetzelfde gebleven.

En dat het er anders uitziet is omdat op het moment van schrijven van het artikel er een oudere versie van phpmyadmin was.

nika

Bericht door nika » 07 jul 2004, 14:41

Ok...volgens mij is het me gelukt om een back up op de linuxserver te zetten, maar bij de preview http://217.22.54.23/hondenroedel.nl/phpBB2/index.php krijg ik nu de volgende foutmelding
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /var/www/html/phpBB2/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /var/www/html/phpBB2/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Enig idee waar dit nog aan ligt?

nika

Bericht door nika » 07 jul 2004, 16:02

Al opgelost :lol: , foutje in de naam van de database :oops:

Gesloten