style voor site

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
bram45

style voor site

Bericht door bram45 » 28 jun 2004, 10:19

hello,

ik heb een phpbb forum en ik zou graag de stijl van mijn forum gebruiken voor mijn site (header, footer enz) maar hoe moet ik daar juist aan beginnen? ik heb ook gezien dat dat tpl-files zijn en ik weet niet juist hoe ik die moet gebruiken. kan iem helpen??

groeten Bram

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 28 jun 2004, 11:18

In de map van je template (bijv: templates/subSilver/) staan heel erg veel .tpl's. In een zo'n bestand kan je een pagina aanpassen. Als je de ledenlijst (=memberlist in het engels) wilt aanpassen moet je memberlist_body.tpl hebben.

De header en de footer zijn overall_header.tpl en overall_footer.tpl.

bram45

Bericht door bram45 » 28 jun 2004, 13:41

ja dat had ik ook al door maar hoe moet ik die gebruiken in mijn php-files? gewoon includen? ik snap wel de bedoeling enz er van maar ik weet niet goed ik het moet gebruiken. miss kan iem met een voorbeeldje ofzo helpen?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 28 jun 2004, 13:52

Als je je site in de zelfde stijl wilt kan je dit gebruiken om jouw site in phpbb te zetten:

http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1945

bram45

Bericht door bram45 » 28 jun 2004, 14:01

maar is er niet geween een manier om die overallheader.tpl en overallfooter.tpl te includen in mijn website.
bv: stel dat ik een index.php maak en ik wil de zelfde lay-out als mijn forum, bovenaan ook de balk met mijn logo enz. kan ik dan op geen enkele manier die tpl-files herwerken zodat ik ze kan gebruiken in mijn index.php van mijn site?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 28 jun 2004, 14:03

Met die mod die ik aangaf. overall_header.tpl wordt verwerkt door includes/page_header.php en die maakt gebruik van het phpbb systeem. En dat is nodig ook. Daarom moet je die pagina in het phpbb systeem doen met die mod voor dfe header en footer.

bram45

Bericht door bram45 » 28 jun 2004, 14:04

kheb nu ook gezien dat er verschillende soorten templates bestaan zoals FastTemplate. welke wordt aangeraden en is het meeste gebruikt? srr ze ma ik ben nog een n00b in die zaken :?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 28 jun 2004, 14:08

Als je een van die gebruikt moet je je eigen template maken.

Open overall_header.tpl eens. Kijk eens hoevaak er {EEN_TEKST_MET_HOOFDLETTERS} staat in een bestand (De tekst is anders. :wink: ). Die moeten ingevuld worden door includes/page_header.php, en dat bestand maakt weer gebruik van het phpbb systeem of die dingen in te vullen.

Als je het niet snapt: Het is simpelweg alleen mogelijk met die mod.

bram45

Bericht door bram45 » 28 jun 2004, 14:15

is er echt geen andere manier? juist de overall_header.php en overall_footer.php gebruiken en aanpassen zodat ik geen tpl-files moet gebruiken, moet dat niet lukken?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 28 jun 2004, 14:18

Je kan de stijl proberen na te maken, maar dan is het niet dezelfde header.

Je kan dus zelf wat proberen, maar het zal altijd anders zijn. Daarom kan je het beste die mod uitproberen.

Wat ook kan is zelf een stijl voor je site maken die daarvan een phpbb template maken.

bram45

Bericht door bram45 » 28 jun 2004, 14:25

ik snap eiglijk de werking van die mod niet goed :shock:
hoe kan ik daaruit die headers enz halen voor mijn site?

bram45

Bericht door bram45 » 28 jun 2004, 14:29

kijk dat is mijn forum: http://dhost.info/gamecity/forum/
ik zou bijvoorbeeld die header willen gebruiken op mijn site met uiteraard andere links enz in. kan je mij anders stap voor stap uitleggen hoe ik daar moet aan beginnen? ik bedank u in ieder geval al voor de hulp die je al gegeven hebt 8)

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 28 jun 2004, 15:17

Als je doet wat er in Blank_Template_MOD_1.0.1.txt van die mod staat komt er een extra pagina bij met header en footer.

Gesloten