Ik wil een Members Only forum maken waarin alleen members van ene bepaalde groep toegang krijgen.
Nu weet ik eigenlijk niet eens hoe ik een bepaalde groep moet maken.
Moet dat met usergroups of anders? En hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen die groep mensen toegang krijgt tot het forum?
Ik kan namelijk bij Group Admin -> Permission, alleen maar selecteren of die group moderator is van een bepaald forum of niet...
PS ik weet niet waar ik op meot zoeken met zoekfunctie voor dit probleem^^
Een Members Only forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Peacemaker
Een Members Only forum
Laatst gewijzigd door Peacemaker op 12 jun 2004, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- WebSiteNet
- Contacteer:
Ga in het administratie panneel naar goepen admin en klik op management. Klik dan op de knop 'Maak een nieuwe groep aan' en vul het formuliertje in.
Ga nu naar forum management en maak je forum aan. Vervolgens heb je forum permissies nodig, ga je naar advanced mdoe als je ej forum geselecteerd hebt en zet je bekijk en lees op Privé.
Ga dan naar group permissies, selecteer je groep en zet bij dat forum alles op on, en als die groep ook nog moderator er van moet zijn maak je hem er naast ook nog moderator.
Dit is niet zo moeilijk. Dit is gewoon het permissies systeem van phpbb. Een van de sterke kanten van het pakket.
Ga nu naar forum management en maak je forum aan. Vervolgens heb je forum permissies nodig, ga je naar advanced mdoe als je ej forum geselecteerd hebt en zet je bekijk en lees op Privé.
Ga dan naar group permissies, selecteer je groep en zet bij dat forum alles op on, en als die groep ook nog moderator er van moet zijn maak je hem er naast ook nog moderator.
Dit is niet zo moeilijk. Dit is gewoon het permissies systeem van phpbb. Een van de sterke kanten van het pakket.
-
Peacemaker