Upgrading naar plus - Delete all files?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
tmvo

Upgrading naar plus - Delete all files?

Bericht door tmvo » 03 jun 2004, 13:42

Ik wil mijn forum upgraden naar de plus versie, maar ik heb een vraag over de volgende actie (de rode letters):

(Voor het gemak alle handelingen gekopieerd)
Backup all your Data ! All Files from your FTP and also your SQL Database ! Don't cry if something goes wrong and you have no Backup !

Unzip the phpBB2 plus zipfile to a directory on your local harddisk

Upload only the File update/update_phpbb206_to_plus13.php to your existing phpBB2 Directory on the webserver

Login to your Forum as Administrator

Now open the File you uploadet before in your browser (http://your.forums.com/phpBB2/update_ph ... plus13.php)

You should see that additional tables are created now (Added/Updated)

Download the file config.php from your existing phpBB2 Forum and put it in a secure place (You need it later !)

If you used the attachment mod before you should backup your /files directory now. Also backup the users avatar directory which is images/avatars to use them later again.

Did you already Backup your old Data ? If not, now it's the last chance to do it !

Delete all Files of your old forums now (If you have own templates, images or graphics backup them first)

Copy all Files from the phpBB2 directory of the phpBB2 plus 1.3 package to your Webserver (including directory structure)

Copy the file config.php that you backup'd before to your phpBB2 Dir on the Webserver (overwrite the one that exists)

Delete or rename the directory /install

Change Permissions (CHMOD) to 777 on the directorys /files and /images/avatars and album_mod/upload and album_mod/upload/cache

Upload the "old" avatars and maybe files directory to your new Forum
Use the new Forum ;)
Is het nu de bedoeling dat ik al mijn files weggooi? Om welke bestanden gaat het hier? Of alleen een template? Mij lijkt het sterk dat alles wegmoet? Of heb ik het dan verkeerd...

bvd

Grtz Tom
Je moet mijn bericht lezen, niet mijn handtekening...

desert spider

Bericht door desert spider » 03 jun 2004, 13:45

ik denk van je oude forum

tmvo

Bericht door tmvo » 03 jun 2004, 13:48

desert spider schreef:ik denk van je oude forum
Zover was mijn neus ook :D Maar wélke files, of echt allemaal?

desert spider

Bericht door desert spider » 03 jun 2004, 13:56

allemaal
wat moet je nog met de oude files

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 jun 2004, 13:56

- Heb je mods geinstalleerd? Heb je andere wijzigingen gemaakt in je php of tpl bestanden?
- Heb je een andere style dan subsilver geinstalleerd?

Maak sowieso een backup van je oude files voor je ze verwijderd... mocht er wat fout gaan...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

tmvo

Bericht door tmvo » 03 jun 2004, 14:01

podium4 schreef:- Heb je mods geinstalleerd? Heb je andere wijzigingen gemaakt in je php of tpl bestanden?
- Heb je een andere style dan subsilver geinstalleerd?
1 Nee
2 Ja
podium4 schreef: Maak sowieso een backup van je oude files voor je ze verwijderd... mocht er wat fout gaan...
:thumb: Twee zelfs :)

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 jun 2004, 14:14

Als ik de installatie instructies doorlees, zal ik als ik jouw was ook een backup van je database aanmaken: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8

Als je een backup hebt van je files én je database, kun je gewoon de installatie instructie bij langs gaan lopen en uitvoeren...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Gesloten