Error pagina na in en uitloggen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
aapbe

Error pagina na in en uitloggen

Bericht door aapbe » 02 jun 2004, 17:04

Vanmorgen was ik samen met mijn vrouw aan haar nog te lanceren forum aan het werken, toen we plots een "404 Error" kregen voor alle pagina's. Ik heb heel de namiddag met de hosting provider getracht dit te herstellen.
Alle bestanden werden terug opgeladen, en we deden een nieuwe installatie. Eerst waren alle topics en forums weg, maar de hosting provider deed een "restore of the backup database", en alle topics waren terug.
Maar nu krijg je zowel wanneer je inlogt als wanneer je uitlogt een 404 error, alhoewel je (door met de browser naar de vorige pagina te gaan) wel degelijk in- of uitgelogd bent.
De hosting provider weet het blijkbaar ook niet meer, en vroeg me of er op een phpbb forum iemand wist wat hier aan de hand is.
Als je even wil testen:
http://www.colitis-crohn.info
gebruikersnaam: test
wachtwoord: test

WebPaulsky
Contacteer:

Bericht door WebPaulsky » 02 jun 2004, 17:15

Idd vreemd dit heb je nog ebstanden bewerkt vanochtend >>

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 02 jun 2004, 17:20

Kijk of in de configuratie van je forum het domain en script pad goed staan.

aapbe

Bericht door aapbe » 02 jun 2004, 17:24

WebSiteNet schreef:Kijk of in de configuratie van je forum het domain en script pad goed staan.
Bedankt, dat was het!
Het forum stond eerst in een folder "forums" maar staat nu in de hoofdmap, maar het pad was nog niet gewijzigd. :)
*smijt een bak Duvel richting WebSiteNet* :thumb:

aapbe

Bericht door aapbe » 02 jun 2004, 17:37

Mijn vrouw doet er me nog eventjes aan denken:
Wat kan de oorzaak zijn dat (zoals vanmorgen wanneer de problemen begonnen) ineens alle pagina's een 404 Error geven?
De webhost wist me te vertellen dat config.php leeg was en dat dat de reden was. Maar hoe kan zo'n config.php nu ineens "leeg" geraken? Ik ben zeker dat ik er niet aan geweest ben.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 02 jun 2004, 18:43

Standaard (als je phpbb) download is config.php helemaal leeg.

Ik denk dat je het forum ook op je eigen pc hebt staan (bestanden in ieder geval) en toen je het forum van map wilde verplaatsen je die bestanden van je pc weer hebt upgeload, met de lege config.php. Waardoor je weer het installatie scherm kreeg. Dat lukte weer niet omdat hij al bestaat en je host heeft de config.php (gevuld) upgeload en toen deed hij het weer, behalve dat het pad in de configuratie nog anders stond.

Dit is een schets van wat ik denk dat er is gebeurt. Klopt het een beetje?

aapbe

Bericht door aapbe » 02 jun 2004, 18:49

Neen,
Ik had de bestanden gekopieerd vanuit de map forums naar mijn hoofdmap.
Wat ik wel gedaan heb is gisterenavond (denk ik) de map forums op de website gedelete, omdat ik dacht dat het forum dus ook scheen te werken vanuit mijn hoofdmap.
Met mijn newbie-kennis van phpbb vermoed ik nu dus dat, vermits het pad leidde naar de map forums, het forum dus wel werkte maar zonder dat ik het merkte na de homepagina naar de map forums ging. Vandaar dat ineens niets meer werkte, nadat ik de map forums verwijderd had.
Denk ik toch, na jouw uitleg gelezen te hebben. :)

Gesloten