shoutbox

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
leontb
Contacteer:

shoutbox

Bericht door leontb » 18 mei 2004, 23:24

Weer een domme vraag misschien, maar ik ben pas een week of 3 met een forum bezig. Ben al lang blij dat alles werkt dankzij jullie hulp.

In veel berichten lees ik iets over een shoutbox. Met 'zoeken' heb ik geprobeerd erachter te komen wat dat is, maar daar gaat het alleen over installatieproblemen.

Kan iemand me in begrijpelijke taal de term shoutbox uitleggen?
Alvast bedankt! :oops:

Caedus

Bericht door Caedus » 18 mei 2004, 23:38

Met een 'shoutbox' kunnen bezoekers in principe gewoon een regel tekst achterlaten. Een soort gastenboek, alleen in dit geval gaat het echt om kreten.

Voorbeeld van een shoutbox: in het midden van de pagina

Shoutbox download: phphacks.com

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 mei 2004, 23:43

Je kunt het beter vergelijken met een chatbox, maar dan met het grote verschil dat shouts altijd bewaard blijven, en niet pas geladen zijn vanaf het moment dat je de shoutbox binnenkomt. Shoutboxen zijn niet direct bedoeld om in te chatten, maar eerder om bepaalde dingen in achter te laten. Je stemming, de muziek die je op hebt staan, een snelle vraag. :)

Ook werken ze een stuk sneller, omdat er geen Java, Flash of speciale plugin voor nodig is. Een scripting taal als PHP is voldoende; een shoutbox bestaat immers uit kale HTML als het aankomt bij de bezoeker. Hij of zij kan de nieuwe shouts bekijken door de shoutbox te verversen (opnieuw te laden).

leontb
Contacteer:

Bericht door leontb » 19 mei 2004, 22:40

OK, ik snap het, thnx! :)

Gesloten