Avaters probleem, gebruikersgroepen vraag en aanmelden vraag

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Elmo The Elk

Avaters probleem, gebruikersgroepen vraag en aanmelden vraag

Bericht door Elmo The Elk » 17 mei 2004, 22:49

Heb 3 prob-jes met het forum waar ik admin van ben:

1. Avaters

Sinds de nieuwste versie (update van phpbb) online staat doen de avaters, die gebruikers zelf hebben ge-upload, het niet meer. Avaters die op externe servers staan doen het nog wel. Het adres voor 'interne' avaters in de config is nog wel hetzelfde gebleven.

2. Gebruikersgroepen

Het lukt me niet om verschillende groepen eigen permissies (toegang tot de verschillende fora) mee te geven. Het lukt me alleen om per groep de Moderator status aan te geven, verder krijg ik geen opties. Ook in advanced-mode krijg ik alleen de mogelijkheid om die aan te passen. Via Forum-admin lukt het me ook niet dit in goede banen te leiden.

3. Aanmelden

Wat ik graag zou willen is dat als een gebruiker lid wordt direct lid wordt van een bepaalde gebruikersgroep. Hierdoor zijn de permissies voor deze nieuwe gebruiker direct van kracht... als mijn vraag over gebruikersgroepen mogelijk is natuurlijk. :D

Graag hoor ik van jullie!

GrtzElmo

:bier:

Foei
Contacteer:

Re: Avaters probleem, gebruikersgroepen vraag en aanmelden v

Bericht door Foei » 18 mei 2004, 11:41

Elmo The Elk schreef: 1. Avaters

Sinds de nieuwste versie (update van phpbb) online staat doen de avaters, die gebruikers zelf hebben ge-upload, het niet meer. Avaters die op externe servers staan doen het nog wel. Het adres voor 'interne' avaters in de config is nog wel hetzelfde gebleven.
Krijg jij dan ook een foutmelding?? Bij mij zeggen ze dat er een foutmelding in beeld komt, wou daar net ook even wat over zeggen maar kan nu wel in dit topic 8)

De volgende foutmelding krijgen ze:

Code: Selecteer alles

Warning: copy(./images/avatars/19924933540a929a2186b5.jpg): failed to open stream: Permission denied in /home/virtual/site136/fst/var/www/html/hejmeco/includes/usercp_avatar.php on line 227 

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site136/fst/var/www/html/hejmeco/includes/usercp_avatar.php:227) in /home/virtual/site136/fst/var/www/html/hejmeco/includes/page_header.php on line 506 

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site136/fst/var/www/html/hejmeco/includes/usercp_avatar.php:227) in /home/virtual/site136/fst/var/www/html/hejmeco/includes/page_header.php on line 508 

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site136/fst/var/www/html/hejmeco/includes/usercp_avatar.php:227) in /home/virtual/site136/fst/var/www/html/hejmeco/includes/page_header.php on line 509 
En k snap het dus niet :roll:

Podium4

Bericht door Podium4 » 18 mei 2004, 15:34

1. Probeer ALLEBEI even: chmod de map waarin de geuploade avatars komen. (Staat in adminpaneel welke map dat is) Zet de permissies hiervan op 777. Klik hiervoor in je ftp-programma met je rechtermuisknop op de map en selecteer CHMODD's of Properties of iets dergelijks.

2. Zet de forumpermissies van het betreffende forum op Prive (eventueel verborgen als je dat wil). Ga dan naar Groeps Beheer > Permissies. Klik de groep aan die de recht voor dat forum moet krijgen. Druk dan onderaan in dat scherm op advanced, en als het goed is krijg je nu de mogelijkheid om alle recht van die groep m.b.t. alle prive forums in te stellen....

3. Volgens mij kan dat met deze hack: http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=2203
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Foei
Contacteer:

Bericht door Foei » 18 mei 2004, 19:29

:thumb: Het werkt, tnx

Gesloten