phpbb op intranetserver installeren

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
robertoo

phpbb op intranetserver installeren

Bericht door robertoo » 13 apr 2004, 10:01

Hallo Mensen, ik ben nog geheel onbekend met het installeren van forums, daarom zou ik graag wat advies/hulp krijgen.

In ons bedrijfsnetwerk staat een win2000 server pc, daar draait ons intranet op (een paar simpele html pagina's)
De directie wil hier ook graag een forum op, ter discussie etc.
Hoe installeer ik het precies? Ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik een database moet aanmaken, laat staan wat voor type.

Ik heb de zip uitgepakt van 2.08 daar zitten meerdere index.html etc in, moet ik die steeds overschrijven of al die bestandjes ergens anders inzetten?

Op de webserver staat een map d:\inetpub\wwwroot
Daar staat nu ons huidige intranet in.
Ik denk een mapje phpbb aanmaken en daar alles in uitpakken. moet ik dan de bestandjes overschrijven ofzo?

En hoe zet ik dan vervolgens alles op, want ik weet niet precies waar ik biv een mysql database moet aanmaken of een msacces db....

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 apr 2004, 10:05

http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=11

En een MySQL database heeft de voorkeur boven Acces, omdat deze meer gebruikt wordt en beter geschikt is voor php(BB).

robertoo

Bericht door robertoo » 13 apr 2004, 10:18

Het gaat hier al mis :
Unzip (uitpakken) het bestand phpBB-2.0.4.zip naar de zojuist gemaakte "board" map. Je zult zien dat er een map "phpBB2" is uitgepakt in jouw "board" map. Bekijk daarna een rustig de mappen-structuur van phpBB2, als je de map "language" opent zie je daarin een andere map genaamd "lang_english".
Als ik die zip uitpak, is er helemaal geen mappenstructuur maar gewoon losse bestandjes. De install.php laat een soort html broncode zien, en de install.htm een installatiehandleiding.
Alle handleidingen zijn gebaseerd op een http://www.jouwdomein.nl verhaal, maar dat is in mijn geval niet van toepassing.

Of heb ik misschien het verkeerde zipje gepakt? Ik heb hem alleen kunnen vinden op phpbb.com bij de downloads, bij phpbb.nl krijg ik alleen maar een handleiding te zien.

superman5000
Contacteer:

Bericht door superman5000 » 13 apr 2004, 10:29

probeer eens met winrar.
http://www.rarlab.com/rar/wrar330.exe

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 apr 2004, 10:29

Je moet deze zip hebben en uitpakken met Winzip/Winrar/Winace/PowerArchiver/whatever. :)

robertoo

Bericht door robertoo » 13 apr 2004, 11:29

Ik heb het nu met winrar uitgepakt, en inderdaad een map structuurtje.

Maar als ik nu op mijn pc http://intraweb/phpbb2/install/install.php open, dan krijg ik gewoon een pagina met html codes etc te zien, en niet een configuratiemenu.

Wat nu?

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 13 apr 2004, 11:59

Dan is op de server geen php geinstalleerd...

superman5000
Contacteer:

Bericht door superman5000 » 13 apr 2004, 12:00

staat er op julie server php ginstald??
anders moet je die eff downe van http://www.php.net

robertoo

Bericht door robertoo » 13 apr 2004, 12:31

ik had inderdaad geen php en mysql geinstalleerd, nu wel.
Toen kreeg ik inderdaad de installatiepagina te zien. Na alles ingevuld te hebben, krijg ik deze melding :
Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in D:\inetpub\wwwroot\phpbb2\db\mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in D:\inetpub\wwwroot\phpbb2\db\mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in D:\inetpub\wwwroot\phpbb2\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Ik heb mysql en php beide op c: geinstalleerd, terwijl de intranet wwwroot draait op de d schijf. Kan dit hier iets mee te maken hebben?
Of moet ik de pc misschien even booten?

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 13 apr 2004, 13:05

nee, je moet mysql starten denk ik.
Ik draai mysql ook op een windows bak (IIS) en heb een startup gemaakt die gelijk start bij het opstarten van de pc.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

Wolgarnaal

Bericht door Wolgarnaal » 13 apr 2004, 13:16

controleer versie van MySQL...
maak een nieuwe database aan, voor die database een gebruiker met een paswoord..... ik weet niet zeker of het inderdaad wel een localhost is waar je het op moet runnen, het is mogelijk dat het daarom niet werkt.... maar wat het dan wel is weet ik niet......

robertoo

Bericht door robertoo » 14 apr 2004, 08:59

Ik moest inderdaad met mysql wat prutsen, het viel niet mee, maar heb een database aangemaakt etc, en het werkt.

Maar donny :
donny_nl schreef:nee, je moet mysql starten denk ik.
Ik draai mysql ook op een windows bak (IIS) en heb een startup gemaakt die gelijk start bij het opstarten van de pc.
Hoe heb je die startup gemaakt, gewoon in dat mysql management zon startup ding laten toevoegen?

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 14 apr 2004, 09:45

ik zal de startup vanavond (als ik op m'n werk ben) wel ff online zetten dan kun je em downloaden.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

robertoo

Bericht door robertoo » 14 apr 2004, 10:01

je mag em ook mailen :

dawauz@hotmail.com

Gesloten