Hallo,
Ik heb voor mijn klassen op school leerlingenlijsten, die ik wil invoeren in mijn forum. IS daar een tool voor? Of anders: hoe importeer ik gebruikers?
Chris :thumb:
importeren gebruikers
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Als ik kijk naar de verplichte velden van een gemiddeld registratiescherm, dan zijn de verplichte velden:
- gebruikersnaam;
- e-mailadres;
- wachtwoord;
- wachtwoord (ter controle voor juist intypen).
Ik heb wel nagedacht over een automatisering van het invoegen (maar dat idee vind ik niet perfect aangezien ik mogelijk bepaalde dingen over het hoofd zie), maar je zult waarschijnlijk zelf de bovenstaande gegevens per leerling moeten invoeren.
Aan de leerlingen verstrek je een papiertje waarop de bovenstaande gegevens staan. Uiteraard mogen de leerlingen niet van elkaar de gegevens zien (dat om het inbreken bij elkaar en het vervalsen van elkaars berichten te voorkomen).
- gebruikersnaam;
- e-mailadres;
- wachtwoord;
- wachtwoord (ter controle voor juist intypen).
Ik heb wel nagedacht over een automatisering van het invoegen (maar dat idee vind ik niet perfect aangezien ik mogelijk bepaalde dingen over het hoofd zie), maar je zult waarschijnlijk zelf de bovenstaande gegevens per leerling moeten invoeren.
Aan de leerlingen verstrek je een papiertje waarop de bovenstaande gegevens staan. Uiteraard mogen de leerlingen niet van elkaar de gegevens zien (dat om het inbreken bij elkaar en het vervalsen van elkaars berichten te voorkomen).