foutmelding na restore database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Burt

foutmelding na restore database

Bericht door Burt » 30 mar 2004, 16:16

Nadat ik mijn forum om zeep heb geholpen (kopie proberen te maken van een template) krijg ik ook een gehele nieuwe installatie niet meer goed. Krijg de volgende foutmelding na de installatie van een geheel nieuw forum als ik een database backup maak en deze dan weer ga terug zetten:

Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /opt/users/b/bsoirsbeek/www.basisschool-oirsbeek.nl/forum/admin ... lities.php on line 940

Warning: fopen("/tmp/phpvMjhWD", "r") - Operation not permitted in /opt/users/b/bsoirsbeek/www.basisschool-oirsbeek.nl/forum/admin ... lities.php on line 940

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /opt/users/b/bsoirsbeek/www.basisschool-oirsbeek.nl/forum/admin ... lities.php on line 940

Heb er nu uren inzitten en krijg het er niet uit. Need some help!!!!!!!!

Bert

Nymphy

Bericht door Nymphy » 30 mar 2004, 16:17

heb je de db wel eerst leeg gehaald voor je een geheel nieuwe installatie ging doen ?

(hierbij ben je dan wel alles kwijt he ;))

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 30 mar 2004, 16:19

Je kan de database functies beter afhandelen met phpmyadmin.

Burt

Dit heb ik gedaan!

Bericht door Burt » 30 mar 2004, 16:35

In phpmyadmin 2.5.6 de prefix van de tabellen hernoemd ( phpbb1 => phpbbOLD ).

Daarna een nieuw forum (2.0.8.) geinstalleerd met de prefix phpbb1 voor de tabellen.

Ik denk inderdaad dat er op de server nog iets staat waardoor de foutmelding ontstaat maar ik kan het niet vinden.

Bert

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 30 mar 2004, 18:06

En de backup is gemaakt voor de Prefix phpbb1??
Maar wat ook kan is dat je backup corrupt is, zoals gezegd is de backup tool niet echt geweldig :)
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

Burt

Bericht door Burt » 30 mar 2004, 18:23

De foutmelding krijg ik ook als ik een nieuw forum installeer - dan een backup maak en die dan terugzet.

Bert

Gesloten