nieuw hier....en meteen een probleempje ;-)

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
digitsme

nieuw hier....en meteen een probleempje ;-)

Bericht door digitsme » 19 mar 2004, 18:53

Hi, ik ben nieuw hier. Tot voor kort nooit van phpBB gehoord, dus ik ben een absolute beginner. Hopelijk stel ik niet al te domme vragen....
Ik heb een heel klein prive forumpje, en zo nu en dan kom ik wel eens een probleempje tegen. Zoals het volgende..

De berichten die op mijn forum geschreven worden zijn zo breed. D.w.z. als ik wil lezen, moet ik eerst mijn favorieten links uitschakelen om mijn scherm breder te krijgen, OF ik krijg onderin een horizontale scrolbalk, maar dan moet je zin voor zin gaan zitten scrollen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook op dit forum zelf heb ik eens rondgekeken en op de breedte gelet, en hier is ook sprake van een soort standaard-breedte.

Ik heb het ook eens gecontroleerd op andere forums, en volgens mij is het wel mogelijk daar iets aan te doen. Alle berichten daar hebben de breedte van +/- 80% van het scherm. Weet iemand een optie in de beheerdersindex/configuratie, om dat netjes te krijgen?
Alvast zeer bedankt.

p.s. na het typen van dit bericht heb ik even op voorbeeld geklikt, en zoals het hier gaat met de breedte, dat wil ik dus OOK! Het past precies! :D

Nick V
Contacteer:

Bericht door Nick V » 19 mar 2004, 18:55

welke template gebruik je?... je moet het in 1 van je template bestanden aanpassen van bijv: 80% naar 50% maar moet eerst weten welke template je gebruikt :roll: :thumb:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 19 mar 2004, 18:55

Je kan het schermpje van favorieten kleiner maken maar dan heb je nog het verschil met andere forums. :lol:

Geef eens je scherm resolutie en een forum waar alles wel goed zit (niet deze) en je eigen forum, dan moet het lukken.

digitsme

Bericht door digitsme » 19 mar 2004, 19:23

Nou dat gaat ontzettend snel hier zeg! Ik heb mijn vraag nog niet getypt of er zijn al 2 antwoorden...... :D

- schermpje van favorieten kleiner maken is dus geen oplossing
- schermresolutie 1024-768
- eigen forum url kan ik helaas niet geven....t.o.v. ander gebruikers, het is een prive forum

- template en stijl is subSilver
- hier 3 voorbeelden waar alles 100% goed gaat, en zoals ik het héél graag wil hebben.

http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=19866
http://computerdummies.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2735
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=4679

en voor alle zekerheid ook nog een willekeurig ander forum van messageboard (ik zit daar ook) waar het nèt niet goed gaat (wel scrollbalk) maar lang niet zo erg als bij mij.
http://echo.messageboard.nl/2398/viewtopic.php?t=800
De regels in de berichten op mijn forumpje lopen echt helemaal uit het scherm.......

Kunnen jullie iets met deze info??

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 mar 2004, 06:54

Dat komt door dat er bij de laatste een te groot logo is. Dat past dan niet met het menu.

digitsme

Bericht door digitsme » 21 mar 2004, 23:25

WebSiteNet schreef:Dat komt door dat er bij de laatste een te groot logo is. Dat past dan niet met het menu.
Nou dat laatste heb ik ook nog even geprobeerd door het logo weg te halen, en ook nog door het logo te vervangen door een piepklein plaatje van 50 bij 50 .....bij mij is een te groot logo dus niet het probleem.

Vreemd op alle plekken in het forum past de breedte zich keurig aan, zelfs als ik mijn favorieten heel breed maak. Dat is zo bij weergeven van prive berichten, de hoofdindex van het forum, de lijst van berichten in subforum onderdelen, bij het posten van een bericht na "voorbeeld".
Overal klopt het, en gaat het zo als het hoort.
Behalve bij het weergeven (dus lezen) van berichten, dan zijn de berichten zo ontzettend breed, dat er automatisch die scrollbalk onderin verschijnt, en je bij iedere zin die je wilt lezen (horizontaal) moet scrollen.

Zou het kunnen dat er ergens een foutje in dat subsilver is geslopen?
Misschien green installeren en dan weer terug naar subsilver?

Probleem is dus nog niet opgelost!
Maar wel bedankt voor het meedenken....

het probleem is inmiddels opgelost....! 22 maart 21h30

Gesloten