Forum en Domeinnaam overzetten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Kelly001
Contacteer:

Forum en Domeinnaam overzetten

Bericht door Kelly001 » 07 mar 2004, 15:09

Vorige week maandag heb ik mijn complete forum op een andere server overgezet gekoppeld aan een domeinnaam.
Mondjesmaat konden de mensen erop komen en dat zou te maken hebben gehad met de instellingen van de DNS servers. (wat dat dan ook mag zijn)

Op het ogenblik zijn er nog steeds een paar mensen die niet verder komen dan het portaal en willen ze verder krijgen ze deze melding:

phpBB : Critical Error
Could not get theme data for themes_id [3]

Ligt dat nog steeds aan die DNS servers na bijna een week of zit er bij het forum zelf toch iets niet goed?
Cookies en tijdelijke internetbestanden opruimen helpt niet, dat hebben we al geprobeerd.
Voor de rest heeft het gross geen problemen en het forum draait prima zonder fouten.
Wat kan ik hier verder aan doen of is het een kwestie van afwachten?

Alleen de server is verwisseld (Domeinnaam had ik al op het oude forum) en ik draai 2.06.
Groetjes
Kelly

digiflamer

Bericht door digiflamer » 07 mar 2004, 15:25

hey zou kunnen dat deze leden in hun profiel een style hebben opgegeven die afwijkt van de standaard style en dat de style die de leden hebbe opgegeven niet meer bestaat??

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 07 mar 2004, 15:30

Ik ga het ff nakijken. Hij stond standaard op Subred en ik heb Subsilver bij de verhuizing ook geaktiveerd. Nu kunnen ze dus zélf kiezen en voorheen niet. Dus óf het invloed heeft betwijfel ik maar ik ga ff kijken wat ze hebben staan.
Groetjes
Kelly

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 07 mar 2004, 15:35

Nope, dat staat allemaal op subred en dat is ook de standaard in het admin. paneel.
Waar ik ineens wel aan denk dat ze er van de week met een apart testaccount ook niet inkwamen. Het moet naar mijn idee dan toch ergens anders zitten dan bij het forum?
Het gaat zover nu bekend is nog om een stuk of 4 mensen.
Groetjes
Kelly

Aeolus

Bericht door Aeolus » 07 mar 2004, 17:08

ff bij die betreffende users via het adminpaneel naar hun profiel gaan, en hun templatekeuze ff op subred zetten. zou dan moeten werken. zo ja dan die subsilver ff eruit gooien vanuit je acp en weer opnieuw installeren, ook vanuit je acp.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

headout
Contacteer:

Re: Forum en Domeinnaam overzetten

Bericht door headout » 07 mar 2004, 19:39

Kelly001 schreef: Ligt dat nog steeds aan die DNS servers na bijna een week of zit er bij het forum zelf toch iets niet goed?
Het zit echt in je forum. Als de DNS zones voor die bewuste gebruikers nog niet bijgewerkt zouden zijn, zouden ze ook zo'n melding niet kunnen zien. In dat geval zie je namelijk nog niets.
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 07 mar 2004, 20:08

Er is er vanmiddag weer ééntje doorgekomen. Ik blijf het maar heel vreemd vinden en ga steeds meer geloven in "rustig afwachten".
Waar zou ik eventueel die fout kunnen zoeken dan en waarom krijgt maar een handjevol mensen deze melding om er dan na krap een week toch doorheen te komen?
Die logica ontgaat me eigenlijk een beetje. :wink:
Groetjes
Kelly

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 07 mar 2004, 21:04

uitleg over dns:
Elke computer (en ook jouw server) heeft een ip adres. Zo'n ip adres ziet er zo uit: xxx.xxx.xxx.xxx maar dan met cijfers. Elke computer heeft er dus een en er zijn geen twee de zelfde ip-adressen tegelijk online. Datb kan niet.

Met zo'n ip adres kan je de computer bereiken. De server waar jouw site op staat heeft ook een ip adres. Als je de hosting gegevens ontvangt zit daar meestal ook een tijdelijk ip bij. Het probleem is alleen dat voor andere mensen zo'n ip lastig te onthouden is, vooral als je langs veel sites wil surfen.

De oplossing voor dat probleem ligt bij domeinnamen. Gewoon een woord, gevolgd door een punt en dan een extensie. (nl, com, net, org, be, enzovoorts...)

Zo'n domein 'verwijst' eigenlijk naar een ip adres. Het bedrijf dat de registratie van .nl domeinen verzorgt, het SIDN (Stichting Internet Domein registratie, toch????????) heeft dus een hele lijst met de domeinnaam met het ip er achter.

Dat ip is dan van een speciaal soort server, de zogenaamde nameservers. Die zorgen ervoor dat het lijkt of de site staat op http://domein.nl/bestand.htm terwijl ze staan op http://xxx.xxx.xxx.xxx/bestand.htm.

Dat verklaart ook de naam dns (Dynamic Name Server) wat gewoon een verwijzing is naar die server. Het duurt gemiddeld tussen 24 en 48 uur tot dat die dns over het hele internet bekend is en dus overal werkt.

Maar nu over die error: Die error ontstaat door dat een gebruiker een id van een theme heeft ingesteld dat er niet (meer) is. Dat kan onder andere door het verwijderen van een theme.

Als je het weg wil halen moet je weten welke gebruiker het is. Ga in phpmyadmin naar de tabel phpbb_users en kijk wat er bij die id in veld user_style (oid) en verander dat in een id dat wel bestaat. De id's kan je zien in de tabel phpbb_themes.

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 08 mar 2004, 07:34

Bedankt voor de duidelijke uitleg maar ik ben bang dat dat het probleem niet is.
De instellingen staan nl. goed.

Op de oude server heb ik als index vorige week een bericht gezet dat we gingen verhuizen en nu net krijg ik nog iemand die op de oude server terecht komt als ze de domeinnaam intikt. :roll:
Dan kán de fout toch eigenlijk niet in het forum zitten hé? :?
In het begin van de week hebben we al contact gehad met SIDN, die ons doorstuurde naar de vorige hoster (die zou volgens hén de gegevens vrij moeten geven) of de providers. Provider stuurt ons naar de nieuwe hoster en zo is het kringetje rond en nog steeds zijn de problemen niet opgelost.
Onderhand weet ik het niet meer want tussen het kastje en de muur is weinig loopruimte meer over. :cry:
En als het nu om een grote groep mensen zou gaan is het de moeite misschien om in het forum te zoeken maar het is nog maar een handje vol.
Groetjes
Kelly

Kelly001
Contacteer:

Bericht door Kelly001 » 09 mar 2004, 07:35

De laatste is binnen zonder iets te hoeven doen. 2 Mensen hebben een nieuw account aan moeten maken.
Ik vraag me toch af of dit wel eens meer voorkomt dat het ruim een week moet duren voor zoiets rond is. :roll:

Maar goed, bedankt voor de hulp. :bier:
Groetjes
Kelly

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 09 mar 2004, 08:29

Heb je een linkje naar je domein voor me?
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!

Gesloten