foutmelding installatie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
pschaafs
Contacteer:

foutmelding installatie

Bericht door pschaafs » 24 feb 2004, 16:37

Ik probeer phpBB te installeren. Volgens de instructie moest direct na de uploading van het board iets gewijzigd worden in config.php. Echter dit is mij niet gelukt (Met r-muisknop kreg ik iets heel anders). Dus doorgegaan met de installatiescherm. Deze ingevuld. Kreeg melding dat ik config.php nogmaals moest uploaden. Hierna kreeg ik de volgende foutmelding:
"Warning: ftp_put: config.php: Permission denied in /home/httpd/vhosts/skeelerclubzwanenburg.nl/httpdocs/Board/phpBB2/install/install.php on line 569"
Ik weet nu niet meer hoe verder te gaan. Volgens mij is config.php wel met de nieuwe gegevens gevuld. Nieuwe DB-naam etc staan er in. Ik heb ook het scherm "Rond installatie af" Ook dit heb ik gedaan maar kom uiteindelijk toch weer in het installatiescherm uit. Dit scherm opnieuw met de gegeevns gevuld en weer geklikt op "Start Installatie" Krijg ik de volgende foutmelding: "Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database. Table phpbb_auth_access already exist"
Nou weet ik echter niet meer wat ik nou moet doen om e.e.a. goed af te ronden. Alles opnieuw uitvoeren beginnen met Uploaden van Board? Of zijn er andere oplossingen?
Ik probeer steeds een stapje verder te komen in het Webgebeuren

Podium4

Bericht door Podium4 » 24 feb 2004, 18:23

oke we gaan ff checken of alles er goed opstaat:

Open je ftp-progje ga naar je map waar het forum staat en download het bestandje config.php naar je hardeschijf toe...
Open het, het moet er ongeveer zo uit zien:

Code: Selecteer alles

<?php

// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!

$dbms = 'mysql4';

$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'databasenaam';
$dbuser = 'databasegebruikersnaam';
$dbpasswd = 'wachtwoord';

$table_prefix = 'phpbb_';

define('PHPBB_INSTALLED', true);

?>
Als dat zo is staat zoals hier, geen probleem! Verwijder dan de mappen contrib/ en install/ en probeer 'ns naar je forumindex te gaan...

Is het bestandje leeg? Ga dan naar je phpmyadmin (kun je komen via het controlepaneel van je site) en verwijder alle tabellen in de database waar je phpbb hebt geinstalleerd... Open dan je ftp-progje ga weer naar je forum-map en selecteer config.php, klik erdan met je rechtermuisknop op en klik chmodd of permissions of unix of iets wat daar op lijkt... als er vinkjes staan: vink ze allemaal aan en druk op Ok! ... als je een getal moet invullen vul dan 777 in en druk op ok...
probeer dan nog 'ns phpbb te installeren op de manier als beschreven in de kennisbank

suc6
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

pschaafs
Contacteer:

Bericht door pschaafs » 24 feb 2004, 19:14

Wat je aangeeft dat in het config.php zou moeten staan, dat heb ik vanmiddag wel gezien, maar als ik nu weer kijk is de file leeg. Dus ben ik naar het controlpanel van mijn site host gegaan om de database te bekijken. In de database zie ik niets wat ik kan verwijderen, geen tabellen. Alleen gebruikers toevoegen. Dus geen bestanden/tabellen te vinden en ook geen phpmyadmin. Zit ik in de verkeerde controlpanel? :(
Mvrg,
Piet

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 25 feb 2004, 19:30

phpmyadmin wordt ook wel eens sql admin of dbadmin oid genoemd.

En anders kan je het zelf instaleren. Kijk in de kb voor een uitgebreide tuto.

pschaafs
Contacteer:

Bericht door pschaafs » 25 feb 2004, 23:07

Ik kom er nog steeds niet uit. Config.php is en blijft leeg (O bytes). Als ik er met de rechtermuisknop op klik krijg ik niet te zien wat lijkt op chmodd o.i.d. wel het normale menu van Openen, knippen, kopieren/eigenschappen.
Ik heb daarom via de filemanager van de Hosting alles maar weer verwijderd voor zover mogelijk (cache ging niet) en opnieuw het gehele board ge uploaded. Daarna weer geprobeer het installatie programma uit te voeren maar dan krijg ik weer de melding:
"Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database
Table 'phpbb_auth_access' already exists" Config is en blijft 0 bytes.
Ik heb ook in de kennisbank gekeken maar daar wordt ik ook niet wijzer van wat dit probleem betreft. Wel een hoop opgestoken van de cursus PHP.
Hoe nu verder.
Mvrg
Piet

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 26 feb 2004, 06:49

Die error krijg je omdat de tabellen al in de database staan. Alleen config.php doet het niet.

chmodden kan door met de rechter muisknop op het bestand op de server te klikken in je ftp programma. Somme progjes duiden het aan als attributes oid.

Je kan nu 2 dingen doen: Config.php chmodded, de database legen en phpbb opnieuw instaleren of de code gebruiken die podium4 gaf en dat met de goede gegevens in confog.php zetten.

Rappy
Contacteer:

Bericht door Rappy » 26 feb 2004, 16:53

Ik heb die error ook.Ik snap niet wat er mis is!

mvg Glenn

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 26 feb 2004, 17:11

Lees de topic eens een paar keer door. Het staat er echt! :)

Rappy
Contacteer:

Bericht door Rappy » 26 feb 2004, 17:16

Ik heb het gevonden :) !
Maar ik heb geen MySQL van telenet gekregen !
Dat vind ik jammer.Het is gewoon een slechte host.Ik denk dat ik beter een gewone domein naam ga vastleggen.een .nl of zo!

pschaafs
Contacteer:

Bericht door pschaafs » 26 feb 2004, 22:17

Wat is Config.php chmodden. Ik heb chmod (unix) gevonden als ik met de R-muisknop op congig.php klik. Maar ik krijg dan drie tabellen respectevelijk owner, group en other. Met in elke kolom drie keuze t.w. read, write en execute. Wat moet ik aan/uit vinken en wat kan ik er verder mee? Hoe krijg ik de podium4 notatie in mijn config.php geplakt?
Waarom alles verwijderen als de fout zich enkel in de file config.php bevindt?
mvrg,
Piet

Luuk

Bericht door Luuk » 26 feb 2004, 23:01

Om te chmodden via jouw manier moet je als je 777 moet hebben alles aanvinken.
Afbeelding

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 27 feb 2004, 09:15

Jep, maar als in je config.php niets instaat, dan moet je die later nog even bijwerken
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

pschaafs
Contacteer:

Bericht door pschaafs » 27 feb 2004, 20:01

Alles goed en wel maar mijn vraag is hoe werk ik nu config.php bij.
Hoe kan ik in config.php gegevens plakken zoals in één van de voorgaande antwoorden is vermeld.
mvrg,
Piet

Gesloten