Admin - moderator maken
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Admin - moderator maken
Als de hoofdadmin van ons forum zichzelf (er zijn 2 admins, ik werd pas later toegevoegd) tracht moderator te maken van een subforum krijgen wij telkens dezelfde fout boodschap :
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near ' 1)' at line 2
INSERT INTO phpbb_auth_access (forum_id, group_id, auth_mod) VALUES (22, , 1)
Line : 388
File : /usr/local/apache/htdocs/forum/admin/admin_ug_auth.php
Het is de bedoeling dat de rang van admin behouden blijft maar dat de persoon ook verschijnt onder het subforum als moderator, bij mezelf is dit goed gelukt, bij de eerste admin verschijnt de foutboodschap.
De volgende mod's werden geïnstalleerd:
adminuserlist (alles werkte nog na deze installatie)
restricted remote avatar images (niet van toepassing hier ?)
en tot slot:
gebruikerslijst verborgen voor niet-leden:
##############################################################
## MOD Title: Restrict Memberlist / Usergroup Pages
## MOD Author: Flipper <Flipper@pogoworld.co.uk> http://php.pogoworld.co.uk
## MOD Description: Allows only registered users view Memberlist and/or Usergroups pages.
## MOD Version: 1.0.1
##
## Installation Level: Easy
## Installation Time: 2 Minutes
## Files To Edit: memberlist.php, groupcp.php
## Included Files: n/a
## For Security Purposes, Please Check: http://www.phpbb.com/mods/downloads/ for the
## latest version of this MOD. Downloading this MOD from other sites could cause malicious code
## to enter into your phpBB Forum. As such, phpBB will not offer support for MOD's not offered
## in our MOD-Database, located at: http://www.phpbb.com/mods/downloads/
## Author Notes: If a user is not logged in and they wish to view the memberlist and/or Usergroup pages they will simply be redirected to the login page. If log in is successful, they will be redirected back to Memberlist and/or Usergroup pages. Instructions are given on how to apply this mod to both Memberlist and Usergroups, however you can install it to just the Memberlist or Grouplist page if you wish.
## Before Adding This MOD To Your Forum, You Should Back Up All Files Related To This MOD
#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
memberlist.php
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
//
// End session management
//
#
#-----[ AFTER, ADD ]------------------------------------------
#
// Begin 'Restrict Memberlist/Grouplist' MOD
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
$header_location = ( @preg_match("/Microsoft|WebSTAR|Xitami/", getenv("SERVER_SOFTWARE")) ) ? "Refresh: 0; URL=" : "Location: ";
header($header_location . append_sid("login.".$phpEx."?redirect=memberlist.".$phpEx, true));
exit;
}
// End 'Restrict Memberlist/Grouplist' MOD
#
groupcp.php
#
#
//
//
#
#
{
$header_location = ( @preg_match("/Microsoft|WebSTAR|Xitami/", getenv("SERVER_SOFTWARE")) ) ? "Refresh: 0; URL=" : "Location: ";
header($header_location . append_sid("login.".$phpEx."?redirect=groupcp.".$phpEx, true));
exit;
}
#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM
Kan iemand mij hiermee helpen ?
Mijn hostingmaatschappij heeft de database volledig nagezien en de fout zou zich daar niet bevinden.
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near ' 1)' at line 2
INSERT INTO phpbb_auth_access (forum_id, group_id, auth_mod) VALUES (22, , 1)
Line : 388
File : /usr/local/apache/htdocs/forum/admin/admin_ug_auth.php
Het is de bedoeling dat de rang van admin behouden blijft maar dat de persoon ook verschijnt onder het subforum als moderator, bij mezelf is dit goed gelukt, bij de eerste admin verschijnt de foutboodschap.
De volgende mod's werden geïnstalleerd:
adminuserlist (alles werkte nog na deze installatie)
restricted remote avatar images (niet van toepassing hier ?)
en tot slot:
gebruikerslijst verborgen voor niet-leden:
## MOD Title: Restrict Memberlist / Usergroup Pages
## MOD Author: Flipper <Flipper@pogoworld.co.uk> http://php.pogoworld.co.uk
## MOD Description: Allows only registered users view Memberlist and/or Usergroups pages.
## MOD Version: 1.0.1
##
## Installation Level: Easy
## Installation Time: 2 Minutes
## Files To Edit: memberlist.php, groupcp.php
## Included Files: n/a
## For Security Purposes, Please Check: http://www.phpbb.com/mods/downloads/ for the
## latest version of this MOD. Downloading this MOD from other sites could cause malicious code
## to enter into your phpBB Forum. As such, phpBB will not offer support for MOD's not offered
## in our MOD-Database, located at: http://www.phpbb.com/mods/downloads/
## Author Notes: If a user is not logged in and they wish to view the memberlist and/or Usergroup pages they will simply be redirected to the login page. If log in is successful, they will be redirected back to Memberlist and/or Usergroup pages. Instructions are given on how to apply this mod to both Memberlist and Usergroups, however you can install it to just the Memberlist or Grouplist page if you wish.
## Before Adding This MOD To Your Forum, You Should Back Up All Files Related To This MOD
#
#
memberlist.php
#
#
//
//
#
#
{
header($header_location . append_sid("login.".$phpEx."?redirect=memberlist.".$phpEx, true));
exit;
}
#
groupcp.php
#
#
//
//
#
#
{
header($header_location . append_sid("login.".$phpEx."?redirect=groupcp.".$phpEx, true));
exit;
}
#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM
Kan iemand mij hiermee helpen ?
Mijn hostingmaatschappij heeft de database volledig nagezien en de fout zou zich daar niet bevinden.
Laatst gewijzigd door elgandorad op 19 feb 2004, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Admin - moderator maken
(vanwaar heb je die styl? wnt ik zie geen copyright))
Ik heb een teller onderaan geplaatst, deze geeft het totaal aantal bezoekers weer, .DimensioN schreef:Het meest trieste is nog wel linksonderaan:
26800 visitors of whatever, met 3 regged users..doet ie netjes, wat een N.E.R.D.
Het aantal geregistreerde gebruikers is 67, de 3 waarnaar jij refereert zijn de gebruikers momenteel online.
Bij het plaatsen van de teller moet ik per ongeluk de copyright code overschreven hebben, dit zal ik meteen in orde maken.
Het is echt niet nodig hierover een scheldparij te beginnen.
edited to add:
de 26.800 bezoekers = een teller = Site Meter (klik er eens op)
Als je niet weet wat een teller is, kan je dit eventjes navragen op dit forum LOL
Laatst gewijzigd door elgandorad op 14 feb 2004, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Bekijk dit topic maar eens dan zie je waarom:elgandorad schreef:Ok de copyright is terug.
Ik heb ook reeds op een ander (meer vriendelijk forum) een oplossing gevonden voor het probleem, ik zal het hier dan ook posten:
code:
**code**
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=2964
Waarom wij onaardig doen? Over het algemeen vinden de mensen hier dus dat je niet het copyright weg moet halen en dan net te doen alsof je het zelf gescript hebt.
Nogmaals dit is per ongeluk gebeurd bij het plaatsen van de teller onderaan de pagina, ik heb dit ook meteen rechtgezet.Luuk schreef:Bekijk dit topic maar eens dan zie je waarom:elgandorad schreef:Ok de copyright is terug.
Ik heb ook reeds op een ander (meer vriendelijk forum) een oplossing gevonden voor het probleem, ik zal het hier dan ook posten:
code:
**code**
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=2964
Waarom wij onaardig doen? Over het algemeen vinden de mensen hier dus dat je niet het copyright weg moet halen en dan net te doen alsof je het zelf gescript hebt.
Ik run reeds 2 jaar een phpbb-forum en ging steeds voor support naar http://www.phpbb.com en ben daar steeds correct te woord gestaan (er was ook nooit een probleem met het copyright), tot nu met de plaatsing van de laatste teller.
In ieder geval ben ik blij dat ik weer eens via dat andere forum verder ben geholpen.
Blijkbaar schort er wat aan de mentaliteit van sommige leden hier, en ik ben maar wat blij dat ik niet hoef verder "geholpen" te worden door mensen die het verschil niet kennen tussen het aantal geregistreerde gebruikers en het aantal leden dat online is LOL