pb box legen via de database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
fransoos

pb box legen via de database

Bericht door fransoos » 18 jan 2004, 15:33

is het mogelijk om ongestraft al de pb tjes te verwijderen via de database
of ga ik dan foutmeldingen krijgen ??

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 18 jan 2004, 15:34

Hoezo wil je hem legen worden ze te groot???

Zo ja, stel dan gewoon in in je configuratie in admin paneel dat er minder berichten in inbox savebox en sentbox mogen staan!

Want voor dezelfde geld verwijder je belangrijke berichten!

mzzl 8)

fransoos

Bericht door fransoos » 18 jan 2004, 15:45

nou de helft van de gebruikte ruimte in de database bestaat uit pb berichtjes :roll:
en aangezien het forum na verloop van tijd bijzonder traag wordt , had ik het idee dat dit voor wat meer snelheid kon zorgen
Er wordt ontzettend veel gebruik gemaakt van de pb box

en heb wel al aangegeven op het forum om belangrijke berichjes even op hun eigen comp te gaan zetten

en door de pb box kleiner te maken blijft hij natuurlijk wel even groot in de database

of is er een manier om de berichtjes in de save box ongemoeid te laten , maar de rest wel te verwijderen ?

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 18 jan 2004, 15:47

als ik jouw zou ik gewoon het aantal berichten en zo dat ze mogen hebben omlaag zetten.
andermans pb berichten verwijderen vind ik niet echt kunnen.
jij geeft ze toestemming om te pb'en en je biedt ze ook een X aantal ruimte aan.

matel
Contacteer:

Bericht door matel » 18 jan 2004, 15:51

Ik heb het aantal pb's op 10 gezet. Op deze manier kan iedereen genoeg pb's opslaan :)
ManyLinks website
ManyThings Forum Kom en wordt ook lid!
Afbeelding

fransoos

Bericht door fransoos » 18 jan 2004, 16:02

maar als er nu 10 pbtjes in het postvak staan, dan is de rest van de 20 MB die de pb's innemen, dus gewoon verloren ruimte,
en deze data moet wel elke keer doorzocht worden, en dat met meer dan 10.000 vieuws per dag scheeld het denk ik behoorlijk wat compressortijd

Gesloten