hoe een phpbb2forum integreren in een bestaande website.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
manolito

hoe een phpbb2forum integreren in een bestaande website.

Bericht door manolito » 09 jan 2004, 19:37

Hoi,

Ik heb een bestaande website en zou als extraatje een forum willen toevoegen. Nou is het me eindelijk gelukt een eerste proefversie van het forum te maken, maar ik snap helemaal niet hoe ik het forum onder een bestaande header krijg. (het forum is dus helemaal niet de index pagina en het is ook niet de bedoeling dat het forum als eerste verschijnt als de algemene url wordt ingetypt- het moet verschijnen als er op een link in de header wordt geklikt, en dan nog het liefst onder die header:-)

Ik denk eraan om:
* de site op te splitsen in frames, de header in een topframe te gooien en bij aanklikken van link moet het forum dan maar verschijnen in een mainframe. Zijn er nog andere manieren om hetzelfde resultaat te bereiken (bv. in de phpcode zelf gaan sleutelen- ik heb echter geen php kennis).

alvast bedankt

hotrid
Contacteer:

Bericht door hotrid » 09 jan 2004, 21:58

Zoals deze website ook heeft gedaan. Dat is gewoon simpelweg met frames
weet je niet hoe dat precies werkt lees dit dan ff goed door en dan kom je een heel eind.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 09 jan 2004, 23:12

Hotrid's uitleg klopt wat betreft frames; als je je site echt wilt toevoegen aan het phpBB systeem (andersom kan praktisch niet) zou je dit topic eens moeen bekijken. Je hebt dan toegang tot phpBB's session management en login systeem.

Wanneer je je forum alleen grafisch wilt aanpassen aan je website is het een stuk simpeler; je gaat dan gewoon aan de slag in /templates/***/overall_header.tpl en /templates/***/overall_footer.tpl met de code uit je bestaande website. Dit is puur HTML werk, PHP komt er niet bij kijken. Kijk alleen uit voor de <!-- Switches --> en {VARIABELEN}. ;)

Gesloten