muzieklink

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
jehanna

muzieklink

Bericht door jehanna » 23 nov 2003, 00:47

Hoi,

is het mogelijk om in een antwoordscherm een link naar een muziekje te zetten? Ik heb dat wel eens bij ezBoard gezien, en dan kreeg je zo'n "afbeelding" te zien waar je op kon klikken om dat muziekje te beluisteren of de vraag werd gesteld of je het muziekje wilde downloaden. De tekst was zoiets als: "
<embed src="http://members.xx.nl/xxx.mp3" width="150"height="25" autostart="false">

Snappen jullie wat ik bedoel?

Alvast bedankt!! :D

Podium4

Bericht door Podium4 » 23 nov 2003, 01:02

Wat versta jij precies onder een antwoordscherm
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2003, 01:10

Waarschijnlijk bedoelt ze het plaatsen van een reactie, hiervoor moet je de bewuste HTML code plaatsen in /templates/[naam]/posting_body.tpl. Met een beetje verstand van HTML moet dat lukken. ;)

Podium4

Bericht door Podium4 » 23 nov 2003, 01:12

mosymuis schreef:Waarschijnlijk bedoelt ze het plaatsen van een reactie, hiervoor moet je de bewuste HTML code plaatsen in /templates/[naam]/posting_body.tpl. Met een beetje verstand van HTML moet dat lukken. ;)
idd d8 ik ook maar lijkt me minder logisch...

jehanna

Bericht door jehanna » 23 nov 2003, 01:17

ja.. :D dat bedoelde ze, het plaatsen van een reactie. Noem ik meestal het antwoordscherm/venster.

Bedankt voor jullie antwoord!!
Maar... helaas, nee ik heb niet zoveel verstand van html. :shock: Ik zou het dus heel fijn vinden als jullie me op weg kunnen helpen!!

en alweer vast bedankt
Jehanna

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2003, 01:18

Dat kan, heb je zelf al de code voor dat muziekscript? Dan kunnen wij je helpen met het plaatsen in posting_body.tpl. ;)

jehanna

Bericht door jehanna » 23 nov 2003, 01:24

he! da's aardig!
Maar: oops.. ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was. Het gaat er namelijk om dat gebruikers bijv. een stukje muziek kunnen laten horen wat ze zelf gemaakt hebben. Het is dus niet altijd hetzelfde muziekje.

Of begrijp ik je verkeerd?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2003, 01:29

Of begrijp jij mij verkeerd? Ik denk dat ik jou verkeerd begreep, of misschien wel begrijp. Ik vind je idee erg ambitieus, heb je dit al eens werkend gezien op een andere site/forum? :?

Ik begrijp van je dat mensen zelf hun muziek zouden moeten kunnen uploaden, en daarbij is de File Attachment Hack de meest logische keuze. Het wordt dan echter wel een hele klus om deze bestanden ook te laten horen aan de bezoekers.

jehanna

Bericht door jehanna » 23 nov 2003, 01:34

haha... dat gaat goed zo! Moeilijk uit te leggen, maar ik probeer het nog eens. Ik heb het gezien in dit forum: http://pub72.ezboard.com/BBSUser.fromWeb. Iemand hat dan een muziek op zijn eigen server en dat kon je dan laten afspelen (of kiezen voor downloaden) door op zo'n afbeeldinkje te klikken. Bijv. zo'n "quicktime" afbeelding, of zo'n grijs balkje met een driehoekje (play) en vierkantje (stop).

Snappie? :D

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2003, 01:43

Dan gaat het dus al niet om de eigen muziek van bezoekers, maar om muziek die al aanwezig is op de server? :? Dat maakt het alweer een stuk gemakkelijker, je hebt dan gewoon een Javascript, Flash of Quicktime functie nodig die een wave/midi file start.

Helaas heb ik er persoonlijk geen zin in om deze voor je te zoeken, dit is immers een phpBB support forum en geen script request board. Ik kan je wel op weg helpen: http://javascript.pagina.nl bevat een hoop links naar gratis scripts. Voor het maken van een Flash bestand heb je iemand nodig met verstand van zaken, als je dit zelf niet kunt. En een QuickTime filmpje maken is te ingewikkeld.

jehanna

Bericht door jehanna » 23 nov 2003, 01:51

proessst... nee! Ik heb ook een phpbbforum! Maar ik hoopte dat ik dit ook in mijn (phpBB)forum kon toepassen!

ok: iemand maakt een muziekje en laadt dit op zijn server. Hij is er trots op en wil het de anderen laten horen in mijn forum. Hij plaatst de (html) code die ik hierboven (of hieronder, tis maar net hoe je leest) beschreef in het reactiescherm en dan verschijnt er (in dat andere forum, dus niet het mijne) zo'n afbeeldinkje, wat ik dus ook graag zou willen hebben. Ik wil helemaal geen filmpjes of zo.

Alweer iets duidelijker, hoop ik?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2003, 14:41

jehanna schreef:proessst... nee! Ik heb ook een phpbbforum! Maar ik hoopte dat ik dit ook in mijn (phpBB)forum kon toepassen!
Hey, easy... ik weet op wat voor forum ik zit, en dat is er eentje voor phpBB support en -discussies. Niet een board voor script requests en javascript/flash problemen. Hiervoor zijn er al een hoop anderen die dat 10x beter zouden doen als dat wij dat zouden kunnen.

jehanna schreef:ok: iemand maakt een muziekje en laadt dit op zijn server. Hij is er trots op en wil het de anderen laten horen in mijn forum. Hij plaatst de (html) code die ik hierboven (of hieronder, tis maar net hoe je leest) beschreef in het reactiescherm en dan verschijnt er (in dat andere forum, dus niet het mijne) zo'n afbeeldinkje, wat ik dus ook graag zou willen hebben. Ik wil helemaal geen filmpjes of zo.
Had ik het ergens over filmpjes dan? :) Ik snap heel goed wat je bedoelt, en dat verandert niets aan mijn uitleg. Je hebt toch echt iets van een (java)script nodig dat de boel kan afspelen. En dat heb ik niet voor je, dus je zult zelf op zoek moeten.

Partylkk

Bericht door Partylkk » 17 dec 2003, 12:41

Ik wil dus ook mijn mp3 laten afspelen in mijn forum. Ik heb hiervoor een programma aangemaakt dat de volgende code aanmaakt:
<p>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shoc ... on=4,0,0,0" width=70 height=30 align="absmiddle">
<param name=movie value="http://members.lycos.nl/partylekkerkerk ... p3ss1d.swf">
<param name=quality value=best>
<param name=wmode value=transparent>
<param name=bgcolor value=#FFFFFF>
<param name=loop value=true>
<embed src="http://members.lycos.nl/partylekkerkerk ... p3ss1d.swf" quality=best wmode=transparent bgcolor=#FFFFFF loop=true width=70 height=30 type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/dow ... kwaveFlash" align="absmiddle">
</embed>
</object>

Dit is een code die prima werkt in een html document. Mijn vraag is alleen hoe ik dit in één van die php bestanden moet plaatsen... als dat uberhaput mogelijk is. Ik heb al het een en ander geprobeerd met index.php maar het s me nog niet gelukt. Hulp aub

Luuk

Bericht door Luuk » 17 dec 2003, 12:44

Je moet het ook in index_body zetten, en dan bijvoorbeeld bovenaan, op de plaats die jij wilt.
Afbeelding

Partylkk

Bericht door Partylkk » 17 dec 2003, 12:49

Alleen in dat index_body?
en ik welke map staat dat bestand, ik zie hem niet

Podium4

Bericht door Podium4 » 17 dec 2003, 12:52

Partylkk schreef:Alleen in dat index_body?
en ik welke map staat dat bestand, ik zie hem niet
index_body.tpl staat met nog een heleboel andere template bestanden (tpl's) in hoofdmap/templates/jouwtemplate/...

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 17 dec 2003, 17:35

templates/subSilver/index_body.tpl

En plaats het dan helemaal bovenaan.
Wijziging: Te laat :(
Laatst gewijzigd door WebSiteNet op 18 dec 2003, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Partylkk

Bericht door Partylkk » 18 dec 2003, 15:58

Iedere x als ik dat bestand bewerk en upload werkt heel mijn forum niet meer. Het enige wat ik doe is de volgende html code bovenaan toevoegen, hier is toch niets mis mee???

<div align="justify">
<table border="0" width="316" height="1">
<tr>
<td width="320" height="1">
<FORM>
<INPUT TYPE="button" VALUE= "MP3 SPELER PARTYLEKKERKERK"
onClick='window.open("http://members.lycos.nl/partylekkerkerk/sound.htm");'>
</FORM>
</td>
</tr>
</table>
</div>

Als deze code gewoon in een html document staat werkt ie prima

Partylkk

Bericht door Partylkk » 18 dec 2003, 18:18

Ik heb het ook zonder tabel-vorm geprobeerd, maar dat gaan heel het forum flippen

HELP AUB

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 dec 2003, 19:13

Speciaal voor jouw een artikeltje geschreven:

Geluid en beeld in html.

Gesloten