Van 2.0.4 naar 2.0.6 en meer

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Mark

Van 2.0.4 naar 2.0.6 en meer

Bericht door Mark » 20 nov 2003, 05:46

Hallo,

Ik ben bezig om mijn forum geheel te vernieuwen, zowel verandering van host (dataverkeer) als verandering van forum indeling en exta mods erbij.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de gegevens van het huidige forum straks te gaan gebruiken in het nieuwe forum, ik denk hierbij aan de gebruikerslijst, posts, enz.

Is dit mogelijk? of wil dit alleen maar als ik hetzelfde gebruik als dat ik nu gebruik?
Waarom wil ik veranderen? Omdat het een druk forum is waarbij ik graag de mensen een aantal nieuwtjes wil aanbieden zoals een nickpage, fotoalbum, kalender enz.

Wie weet de antwoorden op mijn vragen?
Alvast bedankt.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 nov 2003, 06:56

Als je in het admin panneel kijkt zie je twee opties die we nodig hebben:
Back-up database
herstel database
de namen spreken voor zich. eerst de oude back-uppen en dan in de nieuwe 'herstellen'

Het si ook mogelijk met phpmyadmin. eerst exporteren en dan op de nieuwe de query gebruiken.

Aeolus

Bericht door Aeolus » 20 nov 2003, 20:11

sterker nog, het is het meest verstandige om phpmyadmin te gebruiken. De ingebouwde back up en restore functie van phpBB heeft soms nog wel eens wat haperingen, dus als je echt zeker wil zijn kun je het beste phpmyadmin gebruiken.

realiseer je wel dat zodra je de mods hebt geinstalleerd en je gaat de nieuwe db plaatsen dat je ook de db updates gaat maken voor die mods die je wil installeren...
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Mark

Bericht door Mark » 21 nov 2003, 12:36

Het forum is geheel geinstalleerd met de mods er al in (van phpBB.de)
Het forum wat ik nu heb is standaard, mijn vraag is dan ook of ik de berichten en gebruikerslijst via phpadmin kan overzetten.
Zo ja hoe dan?

Beus

Bericht door Beus » 21 nov 2003, 14:33

WebmasterX imitatie:

Heb je ooit gehoord van specsavers? :bier:

Mark

Bericht door Mark » 23 nov 2003, 18:30

Beus schreef:WebmasterX imitatie:

Heb je ooit gehoord van specsavers? :bier:
Nee :shock:

Gesloten