Shoutbox???
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Shoutbox???
Hey ik lees wel eens wat over een shoutbox maar snap die niet helemaal.
Wat kan een shoutbox? en wat is het nut ervan?
Wat kan een shoutbox? en wat is het nut ervan?
- Carlo Claessen
Als dat waar was zou het geen aparte naam hebbencarloclaessen schreef:shoutbox is gewoon een chatbox

ook niet geheel onverstandig erbij te vermelden,
een shoutbox is ook een stuk trager dan een chatbox... wanneer je echt op zoek bent naar een chatbox kan ik je beter een irc chatbox aanraden i.p.v. een shoutbox...
een shoutbox is ook een stuk trager dan een chatbox... wanneer je echt op zoek bent naar een chatbox kan ik je beter een irc chatbox aanraden i.p.v. een shoutbox...
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
...maar die laden via java applets, die niet iedereen kan bekijken. Zoals ik op mijn Windows 2000 systeem. En hoe kom je erbij dat shoutboxen trager laden?Budweiser schreef:een shoutbox is ook een stuk trager dan een chatbox... wanneer je echt op zoek bent naar een chatbox kan ik je beter een irc chatbox aanraden i.p.v. een shoutbox...

het laden heeft op zich geen verschil... maar je moet het verschil goed gaan aanhouden tussen een java chat en een php chat, wat de shoutbox uiteindelijk is.
In een java chat is het zo dat als ik nu iets tik, jij het ook nu ziet verschijnen. Bij een shoutbox kun je het zien als een soort van php document met een refreshrate van een paar seconden, die dus een keer per paar seconden gaat refreshen, en gaat kijken welke berichten er in de afgelopen seconde gepost zijn.
Ik heb het toegepast op een forum waar iedere maandag chatavond is onder de leden, en dat wekte hoge irritatie op bij de mensen omdat het ze gewoon te langzaam ging... iets wat ik me ook goed voor kan stellen.
In een java chat is het zo dat als ik nu iets tik, jij het ook nu ziet verschijnen. Bij een shoutbox kun je het zien als een soort van php document met een refreshrate van een paar seconden, die dus een keer per paar seconden gaat refreshen, en gaat kijken welke berichten er in de afgelopen seconde gepost zijn.
Ik heb het toegepast op een forum waar iedere maandag chatavond is onder de leden, en dat wekte hoge irritatie op bij de mensen omdat het ze gewoon te langzaam ging... iets wat ik me ook goed voor kan stellen.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
-
- WebSiteNet
- Contacteer:
Klopt, maar een shoutbox is dan ook geen vervanger voor een chatbox. Een chatbox vereist juist dat er leden tegelijkertijd online zijn, een shoutbox niet. Daarom zijn shoutboxes over het algemeen geschikter voor normale websites.Budweiser schreef:Ik heb het toegepast op een forum waar iedere maandag chatavond is onder de leden, en dat wekte hoge irritatie op bij de mensen omdat het ze gewoon te langzaam ging... iets wat ik me ook goed voor kan stellen.