Hallo allemaal,
Ik heb momenteel de beschikking over een stuk webruimte bij een kleine internetprovider. Op de website aldaar staat een forum (heeft de beste man volgens mij zelf geschreven, wij hebben de php-code van hem gekregen), en deze maakt gebruik van een SQL server. Nu zou ik graag de overstap willen maken naar phpBB, heb deze reeds geplaatst op de server.
Nu is mijn vraag of ik mijn reeds bestaande database account voor de MySQL server ook kan gebruiken voor de phpBB gegevens, oftewel, kan ik in dit ene account de data kwijt van de 2 fora of moet ik een nieuwe database aan laten maken.
Groet,
Tox
phpBB + MySQL + ander forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Het schijnt wel te kunnen, omdat phpBB andere database-entry's gebruikt. Ik heb dit echter niet getest en er is een nieuwe database voor me aangemaakt om phpBB te installeren, dus ik kan weer ff vooruit.::Neo::. schreef:Ik denk het bijna niet,
je zou mischien de berichten en de usernames kunnen redden maar ik denk dat je daarmee zo een beetje aan je limiet zit.

Life's a bitch, and then you die... So get up and keep smilin'!!! 

.::NEO::. dacht waarschijnlijk dat je de gegevens uit de oude database wilde gebruiken voor je nieuwe phpBB forum, dit wordt erg lastig als het oude forum geen phpBB is.
Wat jij bedoeld is of je het phpBB forum in dezelfde database kunt zetten als het andere forum. Dus twee fora met één DB. Dit kan heel goed als beide fora maar een andere prefix gebruiken voor de tabellen, bij een phpBB-forum is dit standaard "phpbb" maar kan tijdens de installatie veranderd worden in wat je maar wil.
Mooier is natuurlijk een aparte DB zoals je nu hebt.
Wat jij bedoeld is of je het phpBB forum in dezelfde database kunt zetten als het andere forum. Dus twee fora met één DB. Dit kan heel goed als beide fora maar een andere prefix gebruiken voor de tabellen, bij een phpBB-forum is dit standaard "phpbb" maar kan tijdens de installatie veranderd worden in wat je maar wil.
Mooier is natuurlijk een aparte DB zoals je nu hebt.

gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
- WebSiteNet
- Contacteer:
je zal de tabellen handmatig moeten converteren naar de goede. met 'ALTER TABLE'
http://www.mysql.com/doc/en/ALTER_TABLE.html
http://www.mysql.com/doc/en/ALTER_TABLE.html