Login buiten forum om

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Kloeken

Login buiten forum om

Bericht door Kloeken » 23 jun 2003, 20:19

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om het volgende te realiseren:
Ik heb een site waarop PhpBB 2.04 draait in de map /forum. De rest van de site staat geheel los van het forum. Nu heb ik voor de voorpagina een scriptje gemaakt, dat wanneer een gebruiker niet aangemeld is 2 tekstvelden laat zien (gebruikersnaam en wachtwoord) en wanneer hij wel aangemeld is een bericht "welkom $naam" laat zien. Alles werkt perfect alleen is er 1 groot nadeel: het werkt alleen als ik dit scriptje in de map /forum zet (dus waar alle andere forum bestanden staan). Ik wil het graag zo maken dat ik gewoon alle bestanden van het forum in de map /forum laat staan en de rest vd site gewoon in de root van de server. Ik heb al het een en ander geprobeert met php_root_path, maar ik krijg het niet voor elkaar. Overal staan tutorials en portals die perse in de "forummap" moeten staan...

Iemand misschien een oplossing? Alvast bedankt iig!

Spikey

Bericht door Spikey » 23 jun 2003, 21:40

gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Kloeken

Bericht door Kloeken » 23 jun 2003, 21:59

Hier staat dus een loginbox die je op iedere site kunt zetten...Dit was me al gelukt. Je kunt gewoon als action login.php gebruiken. Maar wat ik bedoel is dus zodra je met deze loginbox ingelogd bent dat hij een melding moet geven "Welkom terug, $username". En dit alles moet BUITEN de /forum dir omgaan. Anders staat alles doorelkaar....

Gesloten